kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۳۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
هوشنگ توکلی، بازیگر:

هرج و مرج در ورود به عرصه بازیگری عامل ناهنجاری است(اخبار ادبی و هنری)

یک بازیگر سینما و تلویزیون، بروز ناهنجاری‌های اخیر در بین برخی از بازیگران و علاقه آنها به مهاجرت از کشور را ناشی از بی‌نظمی و ضعف در گزینش هنرمندان دانست.

هوشنگ توکلی در گفت‌وگو با کیهان، درباره علاقه برخی از بازیگران برای هنجارشکنی و مهاجرت به خارج از کشور اظهار داشت: در عرصه هنر رسمی کشور، یعنی آنچه از طریق سینما، صداوسیما و تئاتر به جامعه عرضه می‌شود، نگاهی دقیق‌تر و فنی‌تر برای انتخاب و گزینش درست لازم بوده است.
کارگردان سریال «مدرس» تصریح کرد: این ناهنجاری‌ها ناشی از یک هرج و مرج در ورود افراد به این عرصه بوده است. اینکه هر بازیگری از طریق روابط خانوادگی یا هر روابط دیگری منهای روابط فرهنگی و هنری وارد این عرصه می‌شود، خود به خود ناهنجاری را به وجود آوردند. منشأ این گونه حوادث، بی‌نظمی در انتخاب هنرمندان است. وقتی هر کس بدون آزمون و شناخت و توان هنری وارد عرصه فعالیت هنری شود، نتایج مخرب هم به بار می‌آید.
بازیگر سریال «زیر تیغ» همچنین تأکید کرد: البته این گونه اتفاقات در جامعه هنری ما یک قاعده نیست و کیفیت کارهای کسانی که هنوز آزمون درستی ندادند وارد این عرصه شدند را نباید معیار عمومی دانست. همچنین نباید به این مسئله دامن زده شود. بهتر است که مدیران ارشد نظام فرهنگی ما کمی هوشیارتر و دقیق‌تر هنرمندان را وارد این عرصه کنند.