kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴
واکنش اهالی فوتبال به رفتارهای اخیر کارلوس کی‌روش

بیشترین پول را می گیرد، از همه هم طلبکار است!

رفتارهای اخیر کی‌روش و صحبت‌های وی علیه دبیر فدراسیون فوتبال و مهدی رحمتی دروازه‌بان استقلال، با واکنش منفی برخی از اهالی فوتبال همراه شد.
سرویس ورزشی-

ادامه اختلافات سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و دبیر فدراسیون و صحبت‌های عجیب کی‌روش در خصوص علیرضا اسدی، واکنش برخی از اهالی فوتبال از جمله محمد مایلی کهن را به دنبال داشت تا جایی که وی روز گذشته در گفت‌و‌گویی با خبرگزاری فارس مواردی را در خصوص کی‌روش و البته برخی از مسئولان فدراسیون فوتبال مطرح کرد.
مایلی کهن در این مصاحبه عنوان داشت: کی‌روش فقط علیه فدراسیون موضع نمی‌گیرد بلکه علیه وزیر ورزش نیز موضع‌گیری می‌کند. او خودش را از همه بالاتر می‌داند شاید به خاطر اینکه نتایجش بی‌نظیر بوده چنین کاری می‌کند. نتایج درخشان و بی‌نظیری که او گرفته حتما باعث شده که به همه اهانت کند اما سؤالم این است کی‌روش بالاتر است یا دبیر فدراسیون؟ واقعا  متاسفم که یک مربی می‌آید به همه اهانت می‌کند، بیشترین دستمزد را می‌گیرد و از همه هم طلبکار است.
وی در بخش دیگری با انتقاد از رفتارهای اسلامیان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال گفت: من از اسلامیان تعجب می‌کنم! از رفتار او متعجبم او ظاهرا نایب رئیس اول فدراسیون نیست و نائب رئیس اول کی‌روش شده است. به هر حال کی‌روش شگردش این گونه است؛ جوی را راه می‌اندازد و برخی رسانه‌ها هم حامی او هستند و وقتی یکی هم حرف اصولی می‌زند به او هجمه می‌کنند.
مایلی‌کهن همچنین درباره دعوت نشدن مهدی رحمتی به تیم ملی نیز اظهار داشت: حق هر مربی است که در مقاطعی وقتی بازیکنی مرتکب اشتباه شد او را به تیم ملی دعوت نکند اما نباید سر بازیکن را بُرید. مگر وقتی فرزند شما اشتباه می‌کند رفتاری نمی‌کنید که متوجه  اشتباهش شود. بحث مهدی رحمتی هم همین گونه بوده است فقط هم مهدی رحمتی نبود اگر هادی عقیلی، محمدرضا خلعتبری و مهدی رحمتی در جام‌جهانی همراه تیم ملی حضور داشتند شاید از گروه‌مان صعود می‌کردیم. بله من هم قبول دارم که بازیکن باید تابع مربی باشد و مربی هم حق تنبیه دارد اما این تنبیه نباید دائمی باشد خود من هم چنین مسائلی را در تیم ملی داشتم.
وی ادامه داد: من در مقطعی علی دایی را به تیم ملی دعوت نکردم. سه ماه  او را به تیم ملی دعوت نکردم و وقتی او را دوباره به تیم ملی آوردم وقتی قصد عذرخواهی داشت به او اجازه این کار را هم ندادم. وقتی هم با تیم ملی به دالیان چین رفتیم و 4 بر 2 پیروز شدیم و مهدوی‌کیا دو گل زد من در بازگشتم به ایران گفتم دایی اگر که گل نزده اما بهترین بازیکن تیم ملی بوده است. زیرا مدام دوندگی داشت و فشار زیادی را روی خط دفاع حریف آورد. رفتار مربی و بازیکن باید این گونه باشد اما ما شاهد هستیم مهدی رحمتی کنار گذاشته می‌شود و دانیال داوری را می‌آوریم یا به سراغ بیت آشور می‌رویم. در حالی که این مملکت برای مهدی رحمتی، خلعتبری و عقیلی هزینه کرده و سرمایه‌گذاری روی آن‌ انجام شده است.
باشگاه استقلال:کی‌روش عذرخواهی کند
 به غیر از مایلی‌کهن، روز گذشته باشگاه استقلال تهران نیز انتقادات تندی را متوجه کی‌روش کرد. بیانیه اخیر کی‌روش و ذکر این جمله «افرادی که از بعد شخصیتی مردود شوند هیچ شانسی برای همراهی تیم ملی ندارند، حتی اگر درون زمین استعدادشان را نشان دهند.»، موجب اعتراض باشگاه استقلال شد. در بخشی از بیانیه باشگاه استقلال آمده: «کی‌روش در آخرین اظهاراتش در مورد کاپیتان استقلال مطالب سخیفی را در ساعاتی از شب و با محتوای عجیب عنوان کرده که باعث تعجب از احوال کی‌روش و رنجش میلیون‌ها تن از هواداران استقلال شده است. سرمربی تیم ملی می‌تواند از نظر فنی و یا سیستم مد نظر خودش بازیکنی را دعوت و یا از بازیکنی چشم‌پوشی کند اما حق توهین به شخصیت هیچ بازیکنی را ندارد. در حقیقت کی‌روش با توهین‌هایش، خودش و انگیزه‌هایش را زیر سوال برده و مردود کرده است. به عبارت دیگر شعور اجتماعی و اخلاق انسانی حکم می‌کند که به عنوان یک مهمان خارجی به ایرانی و فرهنگ ایرانی احترام بگذارد. حضور کی‌روش در تیم های بزرگ اروپایی نه تنها برای وی شخصیتی ایجاد نکرده بلکه توهم بزرگ آن، ایشان را احاطه کرده است. با تمام احترامی که برای جایگاه سرمربی تیم ملی ایران قایلیم اما کی‌روش پایش را از گلیم خود فراتر گذاشته و لقمه‌ای بزرگ‌تر از دهان خود را برداشته است. اکنون زمان آن فرا رسیده که بدانیم رفتارهای عوامفریبانه این فرد مثل به دست گرفتن پرچم ایران و یا درگیری با مربی تیم حریف و یا داور مسابقه همگی زشت و ناپسند بوده و خیلی از ما فقط به خاطر عرق ملی چشمهایمان را به روی واقعیت بستیم.»
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «از فدراسیون فوتبال و کارلوس کی‌روش انتظار می‌رود اظهارات سخیف سرمربی تیم ملی را تکذیب یا پس گرفته و از باشگاه ، سید مهدی رحمتی و هواداران میلیونی استقلال پوزش بطلبد. در صورت ادامه این گونه صحبت‌ها و بکاربردن ادبیات ناشایست از سوی سرمربی تیم ملی، باشگاه استقلال ضمن پاسخگویی و برخورد قانونی با این گونه هتاکی‌ها، ملی‌پوشان خود را در اختیار این گونه شخصیت‌ها قرار نخواهد داد! اگر چه به نظر می‌رسد که پشت هیاهوی روزهای اخیر سرمربی تیم ملی تاکتیکی نهفته است که قصد دارد بهانه‌هایی را برای خروج از تیم ملی ایران فراهم کند.»