kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰

تشییع پیکرهای پاک 7 شهید مدافع حرم و دفاع مقدس

پیکرهای پاک 7 شهید مدافع حرم و دفاع مقدس در شهرهای خرمشهر و زاهدان، بیرجند و تهران تشییع شد.

به گزارش ایرنا از خرمشهر، پیکر پاک شهید محمدرضا عسکری‌فرد از شهدای مدافع حرم، در خرمشهر تشییع و در صحن شهدای مسجد جامع این شهر خاکسپاری شد.
شهید محمدرضا عسکری‌فرد هفته گذشته در ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت رسید که پیکر وی با حضور امامان جمعه آبادان و خرمشهر و جمعی از مسئولان محلی و خانواده‌های معظم شهدا، نیروهای انتظامی و نظامی و مردم خرمشهر تشییع شد.
گزارش ایرنا از زاهدان نیز حاکی است پیکرهای پاک سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس دیروز با حضور مردم و مسئولان زاهدان تشییع شد.
پیکر مطهر این سه شهید دوران دفاع مقدس پس از تشییع از سوی مردم و مسئولان به مهدیه شهدای گمنام واقع در بلوار خرمشهر رو به روی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان انتقال یافت.
مراسم شب وداع با این شهدا دیشب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور اقشار مختلف مردم در محل مهدیه شهدای گمنام زاهدان برگزار شد.
پیکر پاک یکی از شهدای گمنام امروز در ستاد فرماندهی انتظامی استان در زاهدان و پیکر پاک دو شهید گمنام دیگر نیز در دانشگاه ولایت ایرانشهر خاکسپاری می‌شوند.
شهیدی که قرار است پیکر مطهرش در ستاد فرماندهی انتظامی استان تشییع و خاکسپاری شود، 33 سال پیش در سن 25 سالگی در عملیات محرم در منطقه شرهانی با رمز یا زینب‌کبری(س) به درجه رفیع شهادت نائل آمد و دو شهید دیگر که 19 و 20 ساله هستند در عملیات والفجر مقدماتی در سال 61 در منطقه فکه به شهادت رسیدند.
به گزارش فارس از بیرجند، دیروز پیکر دو شهید گمنام بر روی دستان مردم و دانشگاهیان بیرجند تشییع و در دانشگاه پیام نور این شهر به خاک سپرده شد.
مراسم تشییع این دو شهید گمنام از میدان شهدا آغاز و تا میدان ابوذر ادامه یافت.
دانشجویان از این دو پیکر شهید با گل نرگس و پاشیدن گلاب استقبال کردند.