kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
دادستان دزفول اعلام کرد

درخواست حکم محاربه برای عوامل حمله تروریستی به هیئت عزاداری صفی‌آباد

دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت: برای عوامل حمله تروریستی به هیئت عزاداری در شهر صفی‌آباد دزفول حکم محاربه درخواست شده است.

در حمله افراد مسلح به تکیه‌ هیئت عزاداری قمربنی‌هاشم شهر صفی‌آباد دزفول در اواخر مهرماه امسال دو تن از عزاداران شهید و دو نفر دیگر مصدوم شدند.
به گزارش ایرنا، احمد قهرمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طبق قانون مجازات اسلامی هر فردی که مسلحانه در جامعه ایجاد ناامنی کند محارب است، افزود: دادستانی برای اعضای این گروه تروریستی حکم محاربه درخواست کرده است ضمن اینکه این افراد مرتکب قتل شده و نگهداری اسلحه غیرمجاز نیز به جرم‌های آنها افزوده می‌شود.
وی افزود: به محض وقوع تیراندازی به عزاداران حسینی در یکی از حسینیه‌های شهر صفی‌آباد از توابع بخش مرکزی دزفول احتمال تروریستی بودن حادثه مطرح شد.
دادستان عمومی و انقلاب دزفول اظهار کرد: در پی این حادثه چند نفر به عنوان مظنون دستگیر شدند و کارگروهی از نیروهای اطلاعات سپاه، اطلاعات انتظامی و اداره اطلاعات تشکیل شد که با تحقیقات انجام شده تروریستی بودن این جنایت مورد تایید قرار گرفت.
وی با بیان اینکه گروهی به نام جندالفارق مسئولیت این حمله تروریستی را به عهده گرفت افزود: در این راستا افرادی دستگیر شدند که برخی از آنها با رفع ظن آزاد شده و تاکنون سه نفر به ارتکاب جرم اقرار کرده و تروریستی بودن حادثه مسجل شد.
قهرمانی با اشاره به اینکه در این خصوص افرادی به دلیل عضویت در گروه‌های مخالف نظام و تبلیغ علیه نظام بازداشت شدند گفت: دو نفر سردسته اصلی و طراح و برنامه‌ریز این گروه اهل شوش و شاوور می‌باشند که دستگیر شده‌اند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول تعداد اعضای این گروه را بین 10 تا 15 نفر عنوان کرد و گفت: هدف این گروه خرابکاری و ایجاد ناامنی بوده و قصد انجام اقدام‌های تروریستی در چند نقطه دیگر در شهرهای شوش و دزفول را نیز داشتند.
وی افزود: همگی افرادی که در این خصوص دستگیر شده‌اند جوان هستند و سرکرده آنها فردی با هویت مستعار ق- ک است.
قهرمانی بیان کرد: 12 نفر از اعضای این گروه در حوزه شوش و شاوور دستگیر شدند و تعدادی دیگر نیز در شهرهای اقماری دزفول به دام افتادند و به دادسرای شوش و دادگاه شاوور نیابت پیگیری موضوع داده شده و در انتظار اعلام پیگیری آنها هستیم.
وی ادامه داد: رسیدگی به این پرونده تروریستی در دزفول صورت می‌گیرد ولی ممکن است این پرونده به استان نیز ارجاع شود.
وی گفت: خودرویی که مجرمان با آن اقدام به تیراندازی کرده بودند و نیز اسلحه جنگی آنها توقیف شده است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول در خصوص قتل چوپان اهل اسلام‌آباد نیز گفت: این قتل تروریستی نبوده و افرادی در این خصوص شناسایی شده‌اند که متواری هستند.
قهرمانی در خصوص صدور حکم برای سارقان طلافروشی خیابان شریعتی دزفول نیز گفت: برای این سارقان حکم محاربه در نظر گرفته شده ضمن اینکه حکم قطع دست و پای دو نفر از این سارقان و تبعید یکی دیگر از آنان صادر شده و منتظر تایید احکام آنان هستیم.
وی در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به چهار پرونده کلان تخلف اقتصادی و کلاهبرداری در دزفول نیز گفت: از سال گذشته چهار پرونده کلان اقتصادی به دادسرای دزفول وارد شده که پرونده فردی به نام الف- پ با 300 میلیارد ریال کلاهبرداری و یک هزار و 360 نفر شاکی در شعبه 105 جزایی به ریاست سلطانی در دست پیگیری است.
وی با اشاره به حجم بالای شاکیان این پرونده و دشواری رسیدگی به آن گفت: اموالی در این خصوص توقیف شده و متهم دستگیر شده است ولی اموال توقیف شده جوابگوی طلب مردم نیست که در این خصوص باید میزان اموال، دارایی و طلب مردم مشخص تا رای دادگاه اعلام شود.