kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۴۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰
استاندار ایلام:

شرکت روسی در میدان نفتی چنگوله مهران سرمایه‌گذاری می‌کند

استاندار ایلام از آمادگی یک شرکت نفتی روسیه برای سرمایه‌گذاری در طرح توسعه میدان نفتی چنگوله در شهرستان مهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید در دیدار با نیکولای برونیچ رئيس شرکت زاروبژ نفت روسیه اظهار کرد: استان ایلام به عنوان سومین منبع نفتی و دومین منبع گازی ایران دارای قابلیت‌های بزرگی در حوزه نفت و گاز است که در صورت جذب سرمایه‌گذار زمینه توسعه همکاری‌های دو جانبه فراهم می‌آید.
وی افزود: وجود منابع غنی انرژی و سهولت دسترسی به بازارهای غرب آسیا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از عواملی است که استان ایلام را در کانون توجهات اقتصادی شرکت‌های بزرگ قرار داده است و همواره جایگاه ایلام را در عرصه بین‌المللی با اهمیت جلوه می‌دهد.
مروارید ایلام را استانی بکر و ویژه با قابلیت‌های منحصر به فرد خواند و تاکید کرد: همه شرایط لازم اعم از امنیت، توجیه اقتصادی و سودآوری برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم است.
استاندار ایلام و نیکولای برونیچ در پایان با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بر توسعه همکاری‌های دو جانبه تاکید کردند.
وی تاکید کرد: توسعه میدان نفتی چنگوله به‌عنوان اولین اولویت مورد توجه شرکت روسی قرار گرفت و قرار شد در آینده نزدیک هیئتی از روسیه به منظور بررسی ظرفیت‌های نفت و گاز استان به ایلام سفر کند.
توسعه میدان‌های نفت و گاز استان، سرمایه‌گذاری در ساخت پالایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی از موضوعاتی بود که در این نشست مطرح و بر انجام آنها تاکید شد.