kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹

انتقاد رئیس اتحادیه عکاسان ورامین از عکسبرداری غیرقانونی در دفاتر پیشخوان دولت

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان ورامین از عکسبرداری پرسنلی غیرقانونی و غیراصولی در برخی ادارات به ویژه مدارس و دفاتر پیشخوان انتقاد کرد.

رحمت‌الله قاسمی اظهار داشت: در طول سالیان گذشته بارها شاهد حضور افراد غیرمتخصص به عنوان عکاس در مدارس و ادارات بوده‌ایم که با حمایت مدیران اقدام به سودجویی می‌کنند و این اقدام ناشایست همچنان ادامه دارد.
وی گفت: معمولاً با آغاز سال تحصیلی بازار عکس‌های پرسنلی در مدارس داغ می‌شود و مدیران با استفاده از افراد غیرمتخصص عکس‌هایی نازیبا از دانش‌آموزان می‌گیرند که در مدارک تحصیلی آنها برای همیشه باقی می‌ماند.
رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران شهرستان ورامین با تأکید بر این که انتخاب عکاس حق مشتری است، افزود: متأسفانه در کنار تخلفات گذشته امروز شاهد عکسبرداری پرسنلی در دفاتر پیشخوان دولت برای کارت ملی هوشمند نیز هستیم که بدون داشتن مجوز و تخصص اقدام به این کار می‌کنند و قدرت انتخاب را از مراجعه کننده می‌گیرند.
وی، عکس‌های پرسنلی را نشانه شخصیت افراد دانست و عنوان کرد: درحالی افراد سودجو در کار صنفی عکاسان ورود کرده‌اند که علاوه بر زیان مالی تأثیرات این کار سال‌ها و شاید برای همیشه در مدارک شناسایی اعم از مدرک تحصیلی، شناسنامه، کارت ملی و گذرنامه ماندگار است و شخصیت افراد را زیر سؤال می‌برد.