kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
رئيس محیط زیست نوشهر خبر داد

تخلیه فاضلاب‌های انسانی در محل دفع زباله‌های شهری در نوشهر

رئيس اداره محیط زیست نوشهر از تخلیه فاضلاب‌های انسانی در محل دفع زباله‌های شهری نوشهر خبر داد.

علی اصغر حسین‌عمویی در جلسه کارگروه پسماند این شهرستان با اشاره به اقدام نکردن اساسی شهرداری نوشهر درباره رفع معضلات زباله، گفت: حیوانات اهلی و وحشی به دلیل محصور نبودن جایگاه زباله وارد این مکان شده و در نتیجه عامل انتقال انواع بیماری‌ها از طریق حیوانات اهلی به انسان می‌شوند.
وی با بیان اینکه پرندگان مهاجر نیز در این مکان جمع می‌شوند و به دلیل خاک نپاشیدن بر روی زباله‌ها خطر شیوع انواع بیماری‌ها به دیگر مناطق بسیار زیاد است، تصریح کرد: تخلیه فاضلاب‌های انسانی که با تانکرهای حمل فاضلاب به این مکان آورده می‌شوند هم از نکات مهمی است که باید مورد توجه قرار گرفته و جلوی آن گرفته شود.
رئيس اداره محیط زیست نوشهر همچنین با تاکید بر ساماندهی جایگاه زباله نوشهر که در جاده معدن واقع شده است، خاطرنشان کرد: حضور نداشتن نگهبان در محل ورودی جایگاه زباله سبب تردد خودروهای خصوصی و دولتی مخصوص حمل زباله به این محل می‌شود.
این مسئول ادامه داد: با وجود دستورات قضایی در مورد برخورد با شهرداری‌هایی که همکاری‌های لازم  برای ساماندهی جایگاه پسماند زباله را ندارند، خواستار نگاه اساسی و ویژه شهرداری نوشهر به معضل زباله و محل دفع آن هستیم.