kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۴۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸

وجود ۶ درصد بی‌سوادی در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: بیش از 70هزارنفر از جمعیت 10 تا 49ساله در این استان بی‌سواد هستند.

رشید قربانی اظهار کرد: درصد بی‌سواد در بین جمعیت 10 تا 49 سال در حال حاضر در کردستان 6 درصد است و تلاش برای کاهش بیش از پیش این میزان با جدیت خاص دنبال می‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از یک چهارم از کل بی‌سوادان کردستان مربوط به شهرستان سنندج است، افزود: بیش از 25 هزار نفر از بی‌سوادان در شهرستان سنندج وجود دارد، که 12 هزار نفر از آنها ساکن روستاها هستند.
قربانی اظهار کرد: توسعه بحث سوادآموزی نقش مهم و کلیدی در رفع بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی دارد از این رو ایجاد یک عزم جدی در این راستا امری ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: براساس ارزیابی‌های به عمل آمده کردستان در زمینه انسداد گلوگاه‌های بی‌سوادی جزو 5 استان برتر در کشور است.
وی خاطرنشان کرد: تشویق افراد خیر و توانمند برای ورود به بحث مدرسه‌سازی و تجهیز مدارس با توجه به محدودیت‌های اعتباری آموزش و پرورش از دیگر نیازهایی است که باید از سوی بخشداران و دهیاران مورد توجه قرار گیرد.
قربانی با بیان اینکه در حال حاضر 170 کلاس در روستاهای استان برای جمعیت کمتر از هفت نفر دانش‌آموز تشکیل می‌شود گفت: تشکیل این کلاس‌ها و حضور یک معلم در آنها هزینه‌های بالایی را برای آموزش و پرورش دارد.