kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۱

روحانی در دیدار مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان:توجه مسئولان به عزت و مصلحت کشور در مذاکرات مانند نیاز انسان به اکسیژن است

رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم تعامل سازنده با جهان تاکید کرد: حفظ حقوق، منافع و عزت ملت و کشور در مناسبات خارجی جزو بدیهیات است.
رئیس‌جمهور با تاکید بر لزوم تعامل سازنده با جهان تاکید کرد: حفظ حقوق، منافع و عزت ملت و کشور در مناسبات خارجی جزو بدیهیات است.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در دیدار مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان، این استان را به لحاظ استراتژیک مهم توصیف کرد و گفت: این استان به تعبیری پیشانی امنیت ملی ایران است چرا که تماس ایران با آب‌های آزاد از این استان آغاز می‌شود.
وی با اشاره به شرایط منطقه‌ای استان افزود: متاسفانه افغانستان و پاکستان که با سیستان و بلوچستان هم‌مرز هستند، مشکلات امنیتی زیادی دارند و دولت بر سر انعقاد یک قرارداد بلندمدت و راهبردی با افغانستان در حال رایزنی بوده و همچنین به دنبال گسترش و ارتقاء سطح روابط با پاکستان است تا مشکلاتی که از خارج مرزها به سیستان و بلوچستان سرایت می‌کند، کاهش یابد.
رئیس‌جمهور شرط اول توسعه را برقراری امنیت عنوان کرد و ادامه داد: قدم اول در تامین امنیت در سیستان و بلوچستان را باید خود مردم بردارند و همه طوایف و قبایل استان برای آینده بهتر خودشان و فرزندانشان باید در تامین امنیت استان تلاش بیشتری کنند.
وی با تاکید بر لزوم تعامل سازنده با جهان گفت: حفظ حقوق، منافع و عزت ملت و کشور در مناسبات خارجی جزو بدیهیات است.
روحانی اضافه کرد: لزوم توجه به عزت و مصلحت کشور در مذاکرات برای مسئولان مثل نیاز انسان به اکسیژن است.
رئیس‌جمهور تصریح کرد: دولت به دنبال گشایش برای کشور است و این کار با شعار و فریاد محقق نخواهد شد.
گفتنی است، نمایندگان استان سیستان و بلوچستان نیز در ابتدای این دیدار برخی از مسایل و مشکلات استان را تشریح کردند.