kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۰

DNA جان‌کری پر از عشق به اسرائیل است

برادر وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد عشق اسرائیل در دی‌ان‌ای جان‌کری و بقیه اعضای خانواده وی است.

برادر وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد عشق اسرائیل در دی‌ان‌ای جان‌کری و بقیه اعضای خانواده وی است.
کامرون کری در روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: برادرم جان مانند من عاشق اسرائیل است و برای حفظ آن می‌کوشد.
وی با بی‌اساس خواندن برخی ادعاها درباره مخالفت جان‌کری با رژیم صهیونیستی نوشت: DNA علاقه به اسرائیل و نفرت از یهودی ستیزی هم چون سایر اعضای خانواده در «دی‌ان‌ای» جان کری نیز وجود دارد. جان‌کری از زمان نخستین دیدار خود از اسرائیل در دوره جوانی و زمانی که سناتور بود تاکنون به اسرائیل عشق ورزیده است. او همواره تأکید کرده که بایستی امنیت اسرائیل به عنوان خانه تمام یهودیان تضمین شود. او با رهبران مختلف اسرائیل دیدار کرده است.
برادر جان‌کری مقاله خود را با بیان این نکته که «اویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه اسرائیل و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر آن رژیم از مواضع «جان» حمایت می‌کنند به پایان برده است.
در همین حال مارتین شولتز رئیس پارلمان اتحادیه اروپا پس از دریافت دکترای افتخاری از «دانشگاه عبری» و در پاسخ به پرسش‌های متعدد خبرنگاران مبنی بر احتمال تحریم رژیم صهیونیستی از سوی اروپا گفت اتحادیه اروپا نمی‌خواهد اسرائیل را تحریم کند.
به گزارش جروزالم پست، وی در این باره گفت: تحریم یک کلمه با بار سنگین است. تحریم یعنی قطع کامل همکاری و تجارت بین دو کشور و ما در مورد چنین تحریمی سخن نمی‌گوییم.
وی افزود: تحریمی در کار نیست. اطمینان دارم که در پارلمان اروپا اکثریت آرا خواهان تحریم احتمالی نیستند. من به عنوان رئیس پارلمان اروپا، کاملاً موافق مسایلی همانند پیشبرد همکاری‌های علمی بین اتحادیه اروپا و اسرائیل هستم.