kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۲۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۳

اسداللهی: رویکرد ایران مبتنی بر واقعیت‌های صحنه سوریه است

مسعود اسداللهی کارشناس ارشد امور غرب آسیا تاکید کرد که اوضاع در سوریه برخلاف تصور آمریکا و غرب در جریان است.

مسعود اسداللهی کارشناس ارشد امور غرب آسیا تاکید کرد که اوضاع در سوریه برخلاف تصور آمریکا و غرب در جریان است.
اسداللهی در گفت‌وگوی ویژه خبری یک‌شنبه شب با اشاره به اینکه اوباما بارها ادعا کرده است که بشار اسد دیگر نقشی در سوریه نخواهد داشت، اضافه کرد: خوشبختانه اکنون مشاهده می‌کنیم که اوضاع در سوریه برخلاف تصور غرب و آمریکا است، زیرا مردم خواهان بشار اسد هستند.
وی افزود: عملکرد بسیاری از گروه‌های تکفیری و تروریستی سبب شد تا بخشی از مخالفین نظام تغییر نظر و ایده دهند و طرفدار نظام سوریه شوند.
کارشناس ارشد امور غرب آسیا با بیان اینکه آمریکا دچار پارادوکس شده است، خاطرنشان ساخت: معیارهای دوگانه آمریکا به خوبی مشخص است، زیرا آن‌ها دیگر حرفی برای گفتن ندارند.
اسداللهی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران معتقد به چاره‌اندیشی سیاسی است، خاطرنشان ساخت، موضع جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر واقعیت های صحنه بود.
اسداللهی با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران از ابتدا درباره سوریه ثابت بود، افزود: نقل قول‌های مختلفی از مقامات ترکیه در رسانه‌های عربی درباره ایران منتشر شده است که آن‌ها اعتراف کردند که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا دارای سیاست خارجی مشخصی بوده و تغییر و تحول مسئولین در ایران سبب تغییر سیاست در این کشور نشده است.
هادی محمدی کارشناس ارشد امور غرب آسیا نیز در این برنامه با بیان اینکه مجامع بین‌المللی به فکر افتادند تا برای مدیریت فضای فعلی به یک رویکرد سیاسی تمکین کنند، خاطرنشان ساخت: کشورهای غربی درصدد هستند تا قبل از خردادماه که زمان انتخابات جدید سوریه خواهد بود بتوانند امتیاز سیاسی را از بشار اسد بگیرند، زیرا اجرای انتخابات به عنوان نقطه عطف سیاسی در تحولات سوریه به حساب می‌آید.