kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
آیت‌الله مکارم شیرازی:

روسیه اقدامات مؤثری در سوریه انجام داد

استاد درس خارج حوزه، حملات هوایی روسیه به مواضع داعش را مورد توجه قرار داد و گفت: ائتلاف آمریکایی ضدداعش از زمان تشکیل تاکنون هیچ کار موثری انجام نداده در حالی که روسیه در مدت کوتاهی توانست کارهای مهمی انجام دهد.


به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در دیدار با حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی‌‌فقیه در سپاه پاسداران و اعضای ستاد برگزاری جشنواره سلمان فارسی، با اشاره به برنامه‌های گوناگون دشمن برای اختلاف‌افکنی در جهان اسلام، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های دشمن ایجاد جنگ نیابتی است که در آن همه را به جان هم بیندازد.
وی ادامه داد: یکی از پ‍‍ژوهشگاه‌های آمریکایی اخیرا در یک تحلیل درباره داعش نوشته بود که غرب قصد دارد این گروه تروریستی را تبدیل به یک حکومت کند و با تایید و به رسمیت شناختن آن زمینه ایجاد اختلافات را به صورت مستمر در جامعه اسلامی فراهم کند و اجازه ندهد این آتش اختلافی که اکنون به جان مسلمانان افتاده خاموش شود.
آیت‌الله مکارم شیرازی حملات هوایی روسیه به مواضع داعش را مورد توجه قرار داد و گفت: ائتلاف آمریکایی ضدداعش از زمان تشکیل تاکنون هیچ کار موثری انجام نداده در حالی که روسیه در مدت کوتاهی توانست کارهای مهمی انجام دهد.
استاد درس خارج حوزه ابراز داشت: یکی از برنامه‌های دیگر دشمن ترویج افراطی‌گری بین مسلمانان است تا آنها را به خودشان مشغول کند بنابراین ما باید بیدار و هوشیار باشیم تا آلت دست آنها نشویم.
این مرجع تقلید اظهار کرد: شبهه‌افکنی، ترویج فساد اخلاقی از راه ماهواره و در یک کلام جنگ نرم از مهم‌ترین برنامه‌های استکبار علیه کشورهای اسلامی است که ما باید در این زمینه موضع تهاجمی داشته باشیم نه دفاعی.
وی بیان داشت: وقتی ایشان به سمت فرماندهی مدائن نائل شد به جای اینکه با لشکر و خدم و حشم راهی آن دیار شود تنها و با یک مرکب ساده سفر کرد تا جایی که مردم مدائن او را نشناختند و از وی سراغ سلمان را گرفتند.
آیت‌الله مکارم شیرازی داستان‌های مربوط به زندگی سلمان را عبرت‌آموز توصیف کرد و گفت: مردم مدائن به دلیل اینکه زیر سلطه پادشاهان ساسانی زندگی می‌کردند دچار فرهنگ تجمل‌گرایی شده بودند و سلمان توانست با زندگی ساده‌اش فرهنگ غلط آنها را تغییر دهد بنابراین معرفی شخصیت سلمان فارسی به مردم می‌تواند اقتصاد مقاومتی را تقویت کند.