kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۶۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
سردار سلامی:

هنوز پایگاه‌های بزرگ و مدرن موشکی خود را به نمایش نگذاشته‌ایم

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه انبارهای موشکی با سطوح مقطع بزرگ و مدرن بسیاری داریم و در شعاع عملیاتی 2000 کیلومتری هر هدفی را نشانه گرفته‌ایم، گفت: ما قطعنامه‌ها را مطالعه نمی‌کنیم وظیفه ما توسعه قدرت است و هیچ کس نمی‌تواند برای ما دیکته بگوید ما انشاء مقاومت، و مبارزه با استکبار را می‌کنیم.

 

به گزارش فارس، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفتگوی ویژه خبری گفت: 4 سال است سوریه در نقطه تمرکز تلاش استراتژیک یک ائتلاف جهانی از جمله آمریکایی‌ها، بخشی از کشورهای اروپایی و تعدادی از کشورهای متحد منطقه‌ای آنها از جمله عربستان قرار دارد اما هیچ‌یک از اهداف و راهبردهای این ائتلاف ویرانگر تحقق پیدا نکرده و نظام سیاسی سوریه با قدرت ایستاده است.
وی ایجاد بسیج مردمی به عنوان مکمل دفاعی ارتش سوریه، مشاوره به فرماندهان نظامی سوریه در رده‌های مختلف، مشاوره به فرماندهان عملیاتی ارتش سوریه و آماد رسانی و تأمین تجهیزات را از جمله 4 سطح راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و فنی حضور مستشاری و کمک نظامی ایران در سوریه برشمرد و گفت: ما استحکام سیاسی، روانی، اقتصادی و نظامی نظام سوریه را تضمین می‌کنیم. راهبرد آمریکا در سوریه پاتکی به انقلاب‌های بیداری اسلامی بود تا نقشه جامع سیاسی خود را در قلب تحولات به صورت پلکانی کلید بزنند.
سردار حسین سلامی در خصوص دلیل ورود روسیه به جنگ سوریه گفت: روس‌ها احساس کردند از دو طریق پاکستان و افغانستان و همچنین سوریه و ترکیه مرزهایشان از جانب تروریست‌هایی که پیاده‌نظام آمریکا هستند، در خطر قرار دارند. روس‌ها معتقدند 20 درصد فرماندهان داعش و چند هزار نفر این تروریست‌ها از قفقاز و آسیای میانه هستند که اگر مانع آنها نشوند در آینده نزدیک باید در مرزهای خود با آنها روبرو شوند.
وی با اشاره به نمایش اخیر انبار موشکی سپاه در زیر زمین گفت: این یکی از قدیمی‌ترین انبارهای ما بود و حالا مانده که بخواهیم انبارهای موشکی با سطوح مقطع بزرگ و مدرن خود را نشان دهیم. وقتی موشک‌های 2000 کیلومتری با خطای صفر تولید می‌کنیم یعنی در این شعاع عملیاتی هر هدفی را نشانه گرفته ایم.
سلامی در پایان اظهار داشت: ما قطعنامه‌ها را مطالعه نمی‌کنیم وظیفه ما توسعه قدرت است و هیچ کس نمی‌تواند برای ما دیکته بگوید ما انشاء مقاومت، و مبارزه با استکبار را می‌کنیم.