kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸

اخبار کوتاه



ابراز همدردی
 با مردم زلزله‌زده پاکستان و افغانستان
رئیس مجلس در پیام‌های جداگانه‌ای با مردم و خانواده‌های مصیبت‌دیده پاکستان و افغانستان در پی زلزله اخیر ابراز همدردی و آمادگی ایران برای ارسال کمک‌های انسانی را اعلام کرد. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای به «میان رضا ربانی» رئیس مجلس سنا پاکستان، «ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان، «عبدالرئوف ابراهیمی» رئیس ولی جرگه افغانستان و «فضل هادی مسلم یار» رئیس مشرانو جرگه افغانستان، جان باختن جمع زیادی از مردم این کشورها در حادثه اخیر زلزله مهیب را تسلیت گفت.
تهیه طرح نظارت بر اجرای برجام
 در مجلس
منصور حقیقت‌پور نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: طرح نظارت بر اجرای برجام در کمیسیون امنیت ملی تهیه شده است و چنانچه گروه 1+5 تحریم جدیدی در اجرای برجام اعمال کند، فعالیت هسته‌ای خود را برای رسیدن به 190 هزار سو در پیش خواهیم گرفت.
به جای پرداختن به مسائل سیاسی
 به مشکلات کارکنان رسیدگی کنید
حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس به دنبال تجمع اعتراض آمیز جمعی از کارکنان سازمان محیط‌زیست اظهار داشت: از خانم ابتکار می‌خواهیم که به مسائل کارمندان و مشکلات معیشتی آنان در سازمان محیط زیست رسیدگی کند. وی افزود: همچنین انتظار داریم ایشان وظایف اصلی سازمان را در اولویت قرار دهد.
پارلمان ایران عضو کمیته اجرایی
 اتحادیه بین‌المجالس شد
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: عضویت پارلمان جمهوری اسلامی ایران در کمیته اجرایی اتحادیه بین المجالس موضوع مهمی بود که بعد از ۵۰ سال برای نخستین بار رخ داد.  سید احمدرضا دستغیب در نشست خبری در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران در نوبت قبلی خود توانسته بود تنها برای مدت ۲ سال در سال ۱۳۴۵ به عضویت این کمیته درآید که اکنون کاظم جلالی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) به عنوان نامزد شورای اجرایی بود که به عنوان عضو کمیته اجرایی بین المجالس انتخاب شد.