kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹

دانشگاه شریف مقام نخست مسابقات جهانی برنامه‌نویسی 24 ساعته را کسب کرد

در نهمین دوره مسابقه جهانی برنامه نویسی ۲۴ساعته، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف موفق شدند از میان دو هزار تیم شرکت کننده، رتبه نخست را از آن خود کنند.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف، مسابقه  جهانی برنامه نویسی 24 ساعته‌ (IEEEXtreme) را هرساله انجمن IEEE به صورت آنلاین برگزار می‌کند و دانشجویان رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که عضو این انجمن باشند می‌توانند در آن شرکت کنند.
در این دوره دو هزار تیم از سراسر دنیا حضور داشتند که از این تعداد 21 تیم ایرانی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت، الزهرا (س) و آزاد یزد شرکت کرده بودند.
هشت تیم متشکل از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در این مسابقات حضور داشتند که 4 تیم از این دانشگاه با کسب رتبه‌های زیر100 توانستند در این مسابقات معتبر افتخار آفرین باشند.
 در این مسابقه تیم متشکل از مجید فرهادی، سعید ایلچی قزآن و محمد استاد محمدی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف توانستند رتبه نخست دنیا را از آن خود کنند.
تیم‌هایی از کشورهای کشورهای سوئیس(دانشگاه EPFL) و رومانی(پلی تکنیک بخارست) به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.