kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
ولایتی:

استمرار حمایت رهبری از برجام، مشروط به رعایت تذکرات ایشان است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ مسئولان و مجریان درباره اجرای برجام به تذکرات رهبر انقلاب توجه ویژه کنند.


به گزارش تسنیم، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح دیروز در حاشیه دیدار با مشاور سابق رئیس جمهور روسیه در امور امنیتی در جمع خبرنگاران، با اشاره به جزئیات دیدار خود با وی، اظهار داشت: در گفت‌وگو با یکدیگر این توافق را داشتیم که موضوع مبارزه با مواد مخدر یک موضوع مجرد نیست بلکه با تروریسم اتصال ارگانیک دارد و بخش عمده هزینه‌های مالی تروریست‌ها از طریق مواد مخدر تامین می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص ادامه داد: معتقدم که مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با تروریسم نیز محسوب می‌شود و به چنین مبارزه‌ای نمی‌توان مجرد نگاه کرد. وی ادامه داد: مشکل دیگری که با آن اتفاق نظر داشتیم این بود که حضور آمریکا در منطقه به بهانه مبارزه با مواد مخدر در افغانستان ارتباط دارد و از زمانی که در این کشور حضور دارند مواد مخدر در آنجا به شدت رونق پیدا کرده است و به عبارت دیگری حضور آمریکایی‌ها در افغانستان باعث تشدید تولید مواد مخدر شده است.
ولایتی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور در خصوص تایید مشروط برجام، گفت: مسئله هسته‌ای و توافق برجام برای جمهوری اسلامی یک مسئله مهم و بسیار حیاتی و استراتژیک محسوب می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص تصریح کرد: مقام معظم رهبری در هر جا که احساس کنند که باید حضور پیدا کنند و راهنمایی‌های لازم و راهبردی را به مجریان عرضه کنند این کار را خواهند کرد و آنچه که در نامه اخیر معظم‌له شاهد آن بودیم، ایشان برخی کاستی‌ها که ممکن است در مرحله اجرا پیش بیاید و یا بعضی نقایصی که وجود داشت با تذکرات رهبری به آن توجه شد.
وی افزود: امیدواریم که در آینده اجرای این توافق بدون هرگونه کاستی انجام شود و استمرار توافق و حمایت مقام معظم رهبری که عنصر اصلی در خصوص موضوع برجام محسوب می‌شود منوط به آنچه که ایشان تذکر دادند توسط مسئولان و مجریان امر اجرا شود.
ولایتی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اظهارات وزیر خارجه سعودی گفت: وی فردی تازه‌کار و بی‌تجربه است و به خود اجازه می‌دهد به هر کاری که به آنها ربطی ندارد دخالت کنند.
وی تصریح کرد: عربستان کوچکتر از آن است که توطئه‌ها را بخواهد مستقیما اجرا کند اما آنها به نمایندگی از طرف کشورهای غربی از جمله آمریکا در حال پیشبرد اهداف غربی‌ها و حمایت از تروریست‌ها و همچنین فعالیت‌های تروریستی در کشورهای منطقه عرب و مسلمان می‌پردازند.
ولایتی افزود: همانطور که شاهد هستیم سعودی‌ها بدون هیچ‌گونه مجوز شرعی و حتی قانونی به خاک یمن تجاوز کردند و باعث کشته و زخمی شدن مردم این کشور شدند و در مقابل نیز آمریکایی‌ها با سکوت خود از این اقدام حمایت می‌کنند. وی ادامه داد: حضور کشورهایی مانند عربستان سعودی علی‌رغم خواست حکومت قانونی یمن است و آنها هیچ‌گونه مجوزی ندارند، اصولا اقدامات تروریستی بدون مجوز و بامجوز محکوم است.