kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹

8 سفیر جدید استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس جمهور کردند

روز گذشته سفرای جدید کشورهای هند، ازبکستان، سودان ،مالی، ژاپن، اسپانیا، هلند و دانمارک در دیدارهای جداگانه‌ای استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس جمهور کشورمان کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز گذشته در هنگام دریافت استوارنامه «سائوراب کومار» سفیر جدید هندوستان، با بیان اینکه هندوستان به عنوان کشور بزرگ آسیایی، دوست مهمی برای جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌‌شود و روابط دو کشور کهن و تاریخی است، گفت: همسایگی ما در منطقه و اتصال جغرافیایی در اقیانوس و مسایل استراتژیک منطقه باعث می‌شود تا ایران و هند روابط عمیقتری با یکدیگر داشته باشند.
وی با بیان اینکه تهران و دهلی نو می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه بنادر و راه‌آهن، ایجاد صنایع مختلف، انرژی و سایر بخش‌های اقتصادی و تجاری همکاری‌های گسترده‌ای با یکدیگر داشته باشند، اظهار داشت: امیدواریم در شرایط فعلی بتوانیم با تلاش و همکاری بیشتر، زمینه‌های مناسبی را  برای توسعه و پیشرفت روابط دو کشور ایجاد کنیم.
«سائوراب کومار» سفیر جدید هندوستان نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌ جمهوری با بیان اینکه «دوستی و پیوندهای تاریخی ایران و هندوستان می‌تواند پایه‌ای برای توسعه روابط دو کشور باشد»، گفت: هند آمادگی دارد تا در تمامی زمینه‌ها از جمله مسایل سیاسی، اقتصادی، موضوعات استراتژیک مقابله با تروریسم با ایران رایزنی و مشارکت کند.
حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار «هیرویاسو کوبایاشی»، سفیر جدید ژاپن به مذاکرات خود با نخست وزیر ژاپن در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت: اراده سیاسی در دو کشور برای گسترش و تعمیق روابط دوجانبه، مشهود است.
حجت‌الاسلام حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه «ادواردو لوپز بوسکتس» سفیر جدید اسپانیا در تهران، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران تا پایان 2015 رفع خواهند شد و هم اکنون بسیاری از شرکت‌های اروپایی و آسیایی سرگرم تقویت حضور خود و مشارکت در طرح‌های  اقتصادی ایران هستند و فعالان اقتصادی اسپانیا نیز باید تلاش کنند از رقبا عقب نمانند.
 رئیس جمهور کشورمان در دیدار خانم «سوزانا ترستال» سفیر جدید هلند در کشورمان روابط ایران و هلند را دیرپا و مثبت ارزیابی کرد و گفت: هلند دارای جایگاه مناسبی از لحاظ صنعتی، تجاری و انرژی بوده و همچنین مرکز بزرگ حقوقی جهان بشمار می‌رود و امیدواریم در شرایط فعلی شاهد تحرک و تحولی مثبت در روابط تهران - آمستردام باشیم.
خانم سوزانا ترستال سفیر جدید هلند نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس‌ جمهوری کشورمان و تبریک موفقیت ایران در برجام، دستیابی به این توافق را موجب حرکت شتابان و روبه جلو در روابط دیرپای ایران و هلند دانست و گفت: روابط دو کشور بسیار فراتر از مناسبات تجاری و اقتصادی است و ما به دنبال توسعه مناسبات همه جانبه بویژه در بخش‌های فرهنگی، علمی و محیط زیست با ایران هستیم.
حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار «دنی عدنان» سفیر جدید دانمارک در تهران، با بیان اینکه همواره روابط خوب و تاریخی میان ایران و دانمارک وجود داشته است، گفت: امیدواریم در آینده زمینه‌های لازم برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه بویژه در بخش‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و ارتباط مردم دو کشور با یکدیگر بیش از پیش فراهم شود. «دنی عدنان» سفیر جدید دانمارک نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، روابط ایران و دانمارک را دیرینه، توصیف کرد و گفت: مسئولان دانمارک مصمم هستند روابط تهران و کپنهاگ را در همه عرصه‌ها تقویت کنند.
همچنین رئیس جمهور کشورمان در دیدارهای جداگانه‌ای استوارنامه‌های سفرای سودان، مالی و ازبکستان را دریافت کردند.