kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹
غیبت بهداد سلیمی در رقابت‌های جهانی آمریکا

شوک بزرگ به تیم ملی وزنه‌برداری وارد شد

بهداد سلیمی به دلیل آسیب‌دیدگی شدید زانو رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری در آمریکا را از دست داد.


سرویس ورزشی-

خبر مصدومیت بهداد سلیمی بدون تردید بدترین خبر وزنه‌برداری طی چند ماه اخیر است. پس از مصدومیت سعید محمدپور و قطعی شدن غیبت وی در رقابت‌های جهانی آمریکا، صبح روز گذشته مشخص شد که بهداد سلیمی نیز به دلیل مصدومیت قطعا رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری را از دست خواهد داد. بهداد سلیمی عصر روز دوشنبه در حالیکه با آمادگی بسیار خوبی تمرینات خود را دنبال می‌کرد، در حرکت دوضرب و پس از درخواست مجوز قرار گرفتن پشت وزنه 262 کیلوگرمی از سرمربی تیم ملی وزنه برداری، زمانی که این وزنه سنگین را با قدرت روی سینه خود کشید و مهار کرد، در هنگام قیچی زدن برای تکمیل حرکت دوضربش، وقتی می‌خواست پای عقبی (چپ) خود را مماس با پای راستش به جلو بکشد زانویش پیچ خورد تا سنگینی وزنه 262 کیلویی زانوی بهداد را با آسیب‌دیدگی شدیدی مواجه کرده و بخت نخست طلایی شدن کاروان وزنه‌برداری ایران در جهانی آمریکا را با مصدومیت غیرمنتظره و جدی مواجه کند! پس از این حادثه و شوک غیرمنتظره‌ای که برای بهداد سلیمی در تمرین عصر دیروز تیم ملی وزنه‌برداری بوجود آمد، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری به همراه سرپرست تیم ملی و رئیس کمیته پزشکی با انتقال سریع سلیمی به بیمارستان به جهت تشکیل پرونده پزشکی و گرفتن عکس از زانوی آسیب دیده این وزنه‌بردار، تمامی مواردی که برای تشخیص صحیح میزان و نوع آسیب‌دیدگی زانوی بهداد نیاز بود را انجام دادند تا هرچه سریعتر زانوی آسیب‌دیده قهرمان المپیک لندن تحت مداوا قرار گرفته و پروسه درمانی‌اش بلافاصله آغاز شود.  
سلیمی: کارم برای آینده سخت شد
پس از این مصدومیت بهداد سلیمی در گفت‌وگویی اظهار داشت: عصر روز دوشنبه بر اساس برنامه یک تمرین سنگین را پیش‌رو داشتیم و من نیز زمانی که قصد داشتم وزنه 262 کیلویی را بالای سر ببرم، بعد از فیکس شدن پاهایم یک لحظه پای چپم به تخته گیر کرد و متاسفانه زانویم چرخید تا همه چیز خراب شود. وی افزود: امیدوارم تیم ایران در مسابقات جهانی موفق باشد و سایر نفرات بتوانند سهمیه کامل را کسب کنند. این مصدومیت کار مرا برای آینده و حتی المپیک سخت کرده اما امیدوارم هرچه زودتر بتوانم مراحل درمانی را پشت سر بگذارم.  سلیمی خاطرنشان کرد: به زودی میزان مصدومیتم مشخص می‌شود اما آن چیزی که تاکنون قطعی شده پارگی رباط صلیبی بوده و به این ترتیب قطعا مسابقات جهانی را از دست داده‌ام. روز گذشته کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک پس از اطلاع از این اتفاق تلخ به همراه اصغر رحیمی با بهداد سلیمی دیدار کرد. علی مرادی و حسین توکلی نیز در این ملاقات همراه هاشمی و رحیمی بودند که به اتاق سلیمی رفته و با او صحبت کردند.
بهداد به المپیک می‌رسد
پس از این اتفاق تلخ، دکتر داود باقری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری در گفت‌وگویی اظهار داشت: عصر روز گذشته گزارش اولیه M.R.I زانوی بهداد سلیمی را بررسی کردیم که خوشبختانه مشخص شد پارگی ACL یا همان رباط صلیبی پای بهداد شدید نیست و با انجام عمل ارتروسکوپی می‌توان به بهبود آسیب‌دیدگی او امیدوار بود. باقری درباره زمان احتمالی بازگشت بهداد گفت: صحبت کردن دراین باره کمی زود است و تا جواب نهایی M.R.I نیاید نمی‌توان نظر داد، اما در بهترین حال یک ماه و در بدترین حالت دو ماه زمان می‌برد تا بهداد سلیمی بتواند دوباره تمریناتش را از سر بگیرد. این یعنی ان‌شالله او مشکلی برای حضور در المپیک نخواهد داشت و با دعای خیر مردم خیلی زود دوباره به وزنه‌برداری باز خواهد گشت.  رئیس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری درباره احتمال اعزام بهداد سلیمی به خارج از کشور هم گفت: قطعا برای بهبودی هرچه سریع‌تر این قهرمان افتخارآفرین هرکاری که لازم باشد صورت خواهد گرفت. مطمئنا بعد از نهایی شدن گزارش‌های پزشکی، با چند فوق تخصص داخلی و خارجی هم مشورت خواهیم کرد تا بهترین تصمیم درباره بهداد سلیمی اتخاذ شود. آنچه مسلم است او باید هرچه زودتر پای خود را جراحی کند و این کار حتی اگر یک روز زودتر انجام شود به نفع او خواهد بود.