kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲

برپایی 400 نمایشگاه فروش بهاره در سراسر کشور

400 نمایشگاه بهاره در سراسر کشور از 5 تا 25 اسفند ماه و به تخفیف 10 تا 20 درصدی کالاهای مورد نیاز مردم را در اختیار آنان قرار می‌دهند.
400 نمایشگاه بهاره در سراسر کشور از 5 تا 25 اسفند ماه و به تخفیف 10 تا 20 درصدی کالاهای مورد نیاز مردم را در اختیار آنان قرار می‌دهند.
قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف گفت: کالاهای عرضه شده در این نمایشگاه ها عمدتا نیاز روز مردم همچون مواد غذایی، پوشاک، آجیل و خشکبار، کیف و کفش است.
فراهانی با اشاره به فروش فوق‌العاده در واحدهای صنفی بیان کرد: اگر فروش فوق‌العاده در سراسر کشور رضایت بخش باشد می‌توانیم برگزاری نمایشگاه‌های بهاره را متوقف کنیم.
وی خاطرنشان کرد: مسئولیت قیمت‌گذاری و پلمب کالا توسط اتحادیه‌ها صورت می‌گیرد و در صورت بروز مشکل اتحادیه مربوطه پاسخگو خواهد بود.
رئیس اتاق اصناف با تاکید بر این که تخفیف 10 تا 20 درصدی تاثیر بسزایی در زندگی مردم دارد بیان کرد: آجیل و خشکبار و لبنیات همراه با پنج تا 10 درصد و پوشاک با 20 درصد تخفیف در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.
وی در ادامه گفت: چهار نمایشگاه تهران در پارک ارم، حکیمیه، فرهنگسرای خاوران و بوستان ولایت از 7 تا 17 اسفند و دو نمایشگاه فرهنگسرای باهنر و ولنجک از 13 تا 23 اسفندماه در منطقه شمیران کارشان را آغاز خواهند کرد.
وی افزود: با عرضه کالای خارجی در نمایشگاه‌های بهاره که تولید داخلی دارند به شدت برخورد خواهد شد و اعلام شده اتحادیه‌ها حق قیمت‌گذاری و کارشناسی کالاهای خارجی را ندارند.
فراهانی، ستاد برگزاری نمایشگاه را مسئول اصلی صدور جواز برای برگزاری نمایشگاه‌هایی دانست که از نماینده سازمان صنعت و تجارت، نیروی انتظامی، اتاق اصناف و استانداری تشکیل شده است.
وی یادآور شد: اگر نمایشگاهی در هر جای کشور بدون دریافت مجوز ستاد برگزاری برپا شود غیرقانونی است.