kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸

حوادث کوتاه از کشور


    تصادف منجر به فوت
اصفهان- خبرنگار کیهان: عصر روز دوشنبه بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو ال 90 با وانت پیکان در محور اردستان-امیران در استان اصفهان یک کودک 3 ساله جان خود را از دست داد و 2 نفر دیگر از سرنشینان آن مجروح شدند.سرهنگ رحمت‌الله مهرانفر فرمانده انتظامی شهرستان اردستان در مورد علت وقوع حادثه گفت: برابر نظر کارشناس تصادفات پلیس راه عدم توجه به جلو و انحراف به چپ و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه توسط راننده خودرو ال90 عامل ایجاد این حادثه بوده است.
جمع آوری 32 تن آرد مخلوط با شن
مهاباد- ایرنا: مدیر شرکت غله مهاباد گفت: 32 تن آرد مخلوط با سنگریزه از واحدهای نانوایی این شهرستان جمع‌آوری و از پخت آنها جلوگیری شد.
سلیم احمدی‌افشار افزود: این مقدار آرد که مدتی قبل به صورت سهمیه‌ای در بین واحدهای نانوایی این شهرستان توزیع شده بود، به دلیل داشتن ناخالصی جمع‌آوری شد.
وی ادامه داد: پس از اعتراض واحدهای نانوایی این شهرستان به وجود سنگریزه در آرد خریداری شده از یکی از کارخانه‌های تولید آرد در مهاباد، آرد این کارخانه مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که میزان ناخالصی گندم تحویلی به این کارخانه بیشتر از اندازه استاندارد و معمول بوده و بخشی از این ناخالصی هنگام آسیاب شدن با آرد مخلوط شده است.
کشف 70 کیلو حشیش
قم- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی قم گفت: مأموران پلیس استان یکی از قاچاقچیان مواد مخدر را که قصد داشت مقدار قابل توجهی مواد مخدرحشیش را به استان همجوار قم منتقل کند، شناسایی شد و دستگیری وی در دستور کارشان قرار گرفت.
سرهنگ غلامعباس بلفکه افزود: با کنترل محورهای ورودی یک دستگاه خودرو کامیون اسکانیا متعلق به متهم در یکی از راههای مواصلاتی به استان قم شناسایی و متوقف شد و در بازرسی از خودرو 70 کیلوگرم حشیش در قالب 71 بسته باندرول شده کشف شد. به گفته وی در ادامه فردی که قصدتحویل گرفتن مواد مخدر از متهم داشت شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد و متهمان به انضمام پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.
تغییر مسیر به سوی مرگ
زنجان- ایرنا: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان گفت: تغییر مسیر ناگهانی یک دستگاه خودرو سواری پیکان به مرگ راننده منجر شد.
سرگرد عباس مظفری افزود: این حادثه حوالی ساعت 14 ظهر روز دوشنبه در نزدیک ورودی زیرگذر کوی فرهنگ رخ داد.
وی اظهار کرد: راننده پیکان که مردی حدود 45 ساله بود پس از تغییر مسیر ناگهانی با یک دستگاه خودرو پراید که رانندگی آن را یک زن عهده‌دار بود تصادف و درمحل زیرگذر توقف کرد.
وی ادامه داد: علت مرگ راننده در دست بررسی است و احتمال اینکه متوفی قبل از تصادف دچار سکته قلبی شده باشد نیز وجود دارد.
دستگیری سارق هنگام سرقت
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی وقوع چند مورد سرقت سیم برق در شهر اصفهان موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ ستار خسروی افزود: در این زمینه گشت‌های ویژه‌ای در نیمه‌های شب به صورت محسوس و نامحسوس به فعالیت پرداختند تا اینکه ماموران در یکی از این گشت‌زنی‌ها فردی را که درحال سرقت سیم برق بود، مشاهده و در یک اقدام به موقع وی را دستگیر کردند.وی با بیان اینکه متهم، معتاد و دارای سوابق متعدد کیفری است گفت: وی در تحقیقات صورت گرفته به 40 فقره سرقت سیم برق اقرار و اعلام کرد، با فروش اموال مسروقه مواد مصرفی خود را تهیه می‌کرد.
حمله ناکام سارقان به خودرو حامل پول
زاهدان- خبرنگار کیهان: ساعت 12 و 40 دقیقه روز یکشنبه دو خودرو حامل پول متعلق به بانک صادرات در محور ایرانشهر- نیکشهر در حال تردد بودند که سارقان مسلح به آنها نزدیک شدند.بر پایه این گزارش، با هوشیاری پلیس سیستان و بلوچستان و سرعت عمل مأموران در درگیری مسلحانه با آنها، سارقان مسلح با تنگ شدن عرصه از محل متواری شدند.تلاش برای شناسایی و دستگیری سارقان مسلح ادامه دارد.
دستگیری سارق مسلح
آبادان- ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان آبادان روز دوشنبه گفت: در تعقیب و گریز مسلحانه پلیس و سارق خودرو، سارق مسلح بر اثر اصابت گلوله پلیس از ناحیه شکم زخمی و در حین فرار، بازداشت و روانه بیمارستان شد.
سرهنگ «حسین کهیایی» با بیان اینکه پلیس در پی فرار سارق، مجبور به شلیک به سمت وی شد، افزود: در این حادثه یکی از شهروندان نیز که درحال گذر از محل حادثه بود از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت که هم‌اکنون در بیمارستان بستری است. وی ادامه داد: این سارق هفته گذشته با سلاح شکاری، یکی از شهروندان را زخمی کرده و خودرو وی را به سرقت برده بود.
محموله باریجه قاچاق توقیف شد
سمنان- خبرنگار کیهان: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود گفت: یک محموله قاچاق باریجه که حدود 450 کیلوگرم وزن داشت، با همکاری ماموران حفاظتی این اداره و نیروهای انتظامی در پاسگاه شهید نوری کشف و ضبط شد.
حسین شوکتی‌نیا افزود: ارزش این محموله بالغ بر 315 میلیون ریال بود که در این خصوص پرونده‌ای تشکیل و برای ادامه مراحل قانونی به دادگاه ارسال شد.وی ادامه داد: بهره برداری از برخی محصولات گیاهی موجود در طبیعت مانند باریجه که خواص درمانی دارد با گرفتن مجوز از مراجع مربوطه امکان‌پذیر است.
141 کارت سوخت قاچاق در خودرو تویوتا
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان از کشف 141 عدد کارت سوخت قاچاق از یک دستگاه وانت تویوتا خبر داد.سرهنگ دوم سیامک مرادی گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد و مقابله با قاچاق سوخت، کارآگاهان پلیس آگاهی و پلیس امنیت عمومی در حین گشت‌زنی به یک دستگاه تویوتا وانت که در محورهای فرعی در حال تردد بود مشکوک شده و آن را توقیف کردند.فرمانده انتظامی شهرستان سرباز افزود: ماموران در بازرسی دقیق از این خودرو 1400 لیتر سوخت قاچاق به همراه تعداد 141 عدد کارت سوخت را کشف کردند.وی تصریح کرد: در این ارتباط یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.
کشف 40 تن ابزارآلات قاچاق
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی یزد گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ناامن ساختن بستر ارتکاب جرم برای قاچاقچیان کالا، ماموران پلیس این استان از خبری مبنی بر وجود یک انبار بزرگ دپوی ابزارآلات خارجی قاچاق مطلع شدند.سرتیپ ایرج کاکاوند افزود: ماموران متوجه شدند قاچاقچیان، این ابزارآلات خارجی را بدون مجوز گمرکی و به صورت قاچاق از جنوب کشور وارد این انبار کرده و سپس در فرصتی مناسب قصد توزیع در بازار را دارند.وی ادامه داد: در بازرسی از این انبار 40 تن انواع ابزارآلات خارجی قاچاق کشف و دو متهم نیز دستگیر شدند.
این مقام ارشد انتظامی ارزش برآورد شده این کالاهای قاچاق کشف شده را 20 میلیارد ریال اعلام کرد.
قاچاق 6 میلیاردی نخ خارجی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی غرب استان تهران گفت: ماموران گشت یگان امداد شهرستان رباط کریم حین گشت‌زنی در محورهای اصلی آزادراه تهران- ساوه به یک دستگاه خودرو نیسان مشکوک شده و به راننده آن دستور ایست دادند.سرتیپ محسن خانچرلی افزود: ماموران انتظامی پس از توقیف خودرو در بازرسی از قسمت بار آن موفق به کشف 120 هزار رول نخ پلی‌استر خارجی قاچاق شدند.
وی ادامه داد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به قاچاق نخ‌های خارجی به ارزش 6 میلیارد ریال اعتراف کرد.به گفته فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران متهم پس از تشکیل پرونده، به مراجع قضایی معرفی شد.