kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۲۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
تشنج در جلسه علنی شورای شهر تهران

هوچی‌گری اصلاح‌طلبان برای ساخت بیمارستان هسته‌ای

جلسه دیروز شورای شهر تهران در پی بیان انتقاداتی در خصوص بیمارستان هسته‌ای و ندادن فرصت برای صحبت برخی اعضا چند دقیقه‌ای به تشنج کشیده شد.


به گزارش تسنیم، در دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بعد از اظهارنظر رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر غیرقانونی خواندن و نداشتن مجوز ساخت بیمارستان هسته‌ای از سوی شورای شهر جلسه شورا چند دقیقه‌ای به تشنج کشیده شد.
حافظی گفت: ایجاد بیمارستان هسته‌ای در بوستان ولایت توسط شهرداری به مثابه تصرف مال غیر است.
اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران به عنوان یکی از مدافعان اقدام شهرداری خطاب به حافظی گفت: ایجاد هر تخت در بیمارستان حداقل 20 میلیون تومان و ساخت کل یک بیمارستان 2 الی 3 هزار میلیارد تومان هزینه دارد که می‌تواند در ایجاد اشتغال نیز موثر باشد. بهتر بود با ادبیات دیگری این مسئله را بیان می‌کردید و می‌گفتید قالیباف باید در این زمینه توضیحاتی ارائه دهد نه اینکه بگویید اقدام شهرداری تصرف عدوانی است.
محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران به عنوان مدافع اقدام شهرداری قصد صحبت داشت اما چمران فرصت این کار را به او نداد. سالاری نیز در واکنش به این اقدام چمران و در حالی که میکروفنش خاموش بود با صدایی بلند اعتراض کرد و دوستی نیز در دفاع از او چند دقیقه‌ای با صدای بلند خطاب به چمران انتقاداتی بیان کرد.
سالاری خطاب به چمران تصریح کرد: مسئله ساخت بیمارستان هسته‌ای یک موضوع ملی است و شما باید اجازه سخن گفتن درباره آن را بدهید. محسن پیرهادی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران نیز خطاب به سالاری گفت: اگر جلسه شورا جهت‌دار اداره می‌شد و چمران مخالف این موضوع بود روز گذشته در مراسم امضای تفاهمنامه حضور پیدا نمی‌کرد. بنابراین چمران یکی از مدافعان اقدام شهرداری است.در حالی که سالاری با عصبانیت قصد ترک جلسه را داشت، محمد حقانی و علیرضا دبیر مانع او شدند و معصومه آباد عضو کمیسیون سلامت شورا نیز با  تقاضای‌ذکر صلوات اعضای جلسه را به آرامش دعوت کرد.