kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
سرتیپ مؤمنی خبر داد

ثبت‌نام 20 هزار نفر در اجرای پلیس افتخاری

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از ثبت‌نام 20 هزار داوطلب در اجرای طرح پلیس افتخاری خبر داد و گفت: این میزان تا پایان سال جاری به بیش از 50 هزار تن می‌رسد.


به گزارش ایرنا، سرتیپ اسکندر مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگاران خراسان‌شمالی در بجنورد بر مشارکت مردم در برقراری امنیت اجتماعی تاکید کرد و افزود: به کارگیری پلیس افتخاری kdc در این راستاست.وی در ادامه تردد زائران اربعین از مرزهای غربی کشور را تنها با گذرنامه امکان‌پذیر دانست و گفت: برای گذر زائران ایران از مرزهای مهران، چذابه و شلمچه داشتن گذرنامه الزامی است.
جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران از تشکیل ستاد امنیت انتخابات خبر داد و گفت: امنیت قابل قبولی برای مردم فراهم خواهیم کرد.
مؤمنی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص کمین نیروهای پلیس راه در سطح جاده‌ها گفت: مردم باید در جا‌هایی که پلیس باشد یا نباشد قوانین را رعایت کنند.جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در تمام دنیا برای حفظ امنیت در جاده‌ها پلیس به شکل محسوس و نامحسوس راه‌های ارتباطی را کنترل می‌کند تا متخلفان فضا را ناامن ببینند.وی اظهار کرد: بیش از 90 درصد مردم قانون را رعایت می‌کنند اما کمتر از 10 درصد آنان قوانین را رعایت نمی‌کنند که باید با قانون با آنان برخورد شود.وی از روند کاهشی حوادث جاده‌ای خبر داد و افزود: در شش ماه سال جاری با توجه به روند کنترلی تصادفات کاهش داشته است.وی افزود: عامل تصادف تنها نیروی انسانی نیست بلکه علاوه بر این راه‌ها و ایمنی خودرو نیز در حوادث موثر هستند. وی گفت: هم‌اکنون رویکرد پلیس، ایمنی راه‌ها و خودرو و رفتار ترافیکی است که نقش مهمی در کاهش تصادفات دارند.
وی افزود: آمار کشته‌شده‌ها نیز از 28 هزار به 17 هزار تن رسیده است.جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افزود: با تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، سرقت در سراسر کشور روندی کاهشی داشته به طوری که پس از تشکیل این قرارگاه میزان سرقت هفت درصد کاهش یافته است.