kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
رئیس سازمان حج و زیارت:

15 پیکر منتقل شده به ایران هنوز شناسایی نشده اند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: متاسفانه 15 پیکر منتقل شده به ایران به علت تغییر وضعیت تا به این لحظه توسط پزشکی قانونی شناسایی نشده اند.


سعید اوحدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به آخرین وضعیت مفقودین و جانباختگان ایرانی حادثه منا گفت: «دی. ان. ای» 36  زائر مفقود ایرانی و 12 تن از جانباختگان که در کشور عربستان دفن شده‌اند از بستگان آنان گرفته شد و به محض انجام هماهنگی‌های لازم، دستگاه دیپلماسی کشور نسبت به اعزام 5 نفر از کارشناسان متخصص پزشکی قانونی به عربستان اقدام می‌کند تا وضعیت مفقودین سریعتر پیگیری و محل دفن جانباختگان مشخص شود.
اوحدی افزود: متاسفانه 15 پیکر منتقل شده به ایران به علت تغییر وضعیت تا به این لحظه توسط پزشکی قانونی شناسایی نشده است و ما همچنان منتظر تعیین هویت این پیکرها هستیم.
 وی در خصوص کمیته حقیقت یاب گفت: براساس تصویب دولت،  وزارت امورخارجه مسئول پیگیری این کمیته است که البته باید کار سنگینی در این زمینه انجام گیرد و همه ظرفیت‌ها به کار گرفته شود ضمن اینکه سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری آمادگی همکاری در این زمینه را دارد.
اوحدی تاکید کرد: وظیفه ما پیگیری وضعیت حادثه‌دیدگان ایرانی حادثه منا است و متقابلاً دولت عربستان باید در این خصوص پاسخگو باشد.
گفتنی است، رئیس سازمان حج و زیارت روز شنبه راهی عربستان می‌شود تا در جلسه کمیته مشترک ایران و عربستان که برای پیگیری وضعیت مفقودین ایرانی تشکیل می‌شود ،شرکت کند.