kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
مؤسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس:

بحران پناهجویان توطئه خود غرب برای جذب نخبگان سوری است

مؤسس پایگاه اینترنتی «ویکی لیکس» فاش کرد، بحران پناهجویان را خود کشورهای غربی با دو هدف «جذب نخبگان» و «وارد کردن ضربه کاری به دولت سوریه» ترتیب داده‌اند.


به گزارش ایسنا، «جولیان آسانژ» گفت که با نگاه به اسناد به این نتیجه رسیده که «جنبش پناهجویان» را خود غربی‌ها راه انداخته‌اند، منظور از جنبش پناهجویان، اشاره به میلیون‌ها آواره‌ای است که از ترس داعش از سوریه خارج و از طریق ترکیه، وارد اروپا شده‌اند.
آسانژ در گفت‌وگو با خبرگزاری یونانی «پرس پروجک» افزود: «اکثر آوارگان سوری از طبقه متوسط هستند و تکیه آنها به دانش زبانی، پول و ارتباطات است.
قطعاً مهندسین، مدیران و کارمندان جزو طبقه‌ای هستند که برای سرپا نگهداشتن یک دولت، مورد نیاز هستند.»
وی تأکید کرد که «استراتژی کاهش جمعیت»، قابلیت رزمی دولت را نیز کاهش می‌دهد.
به گفته آسانژ «وقتی آلمان اعلام می‌کند پناهجویان بسیار زیادی را می‌پذیرد و وقتی ترکیه سه میلیون پناهجو را اسکان می‌دهد، مردم سوریه هم ترغیب (به خروج از کشور) می‌شوند و همین امر سوریه را تضعیف می‌کند.»
وی گفت: «سوریه تنها موردی نیست که در آن از مهاجران به عنوان سلاح استفاده می‌شود؛ در طول جنگ عراق هم سوئد در مذاکره با آمریکا، حضورش را در عراق به پذیرش پناهجویان عراقی در خاک سوئد مشروط کرده بود!
وی افزود: این شرایط (سوریه) به دنبال سیاست‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه در خاورمیانه و نیز متحدان منطقه‌ای آمریکا در خاورمیانه از جمله قطر، ترکیه، اردن و اسرائیل و نیز عربستان سعودی به وجود آمده است.
آسانژ در ادامه به «سیاست نادرست آمریکا در سوریه» اشاره کرد و گفت: «این سیاست به مردم آمریکا نفعی نمی‌رساند و فقط جیب دلالان اسلحه را از پول پر می‌کند.»
نخستین عملیات روسیه در جنوب سوریه
از تحولات میدانی سوریه اما خبر می‌رسد، جنگنده‌های روسی دیروز برای نخستین بار طی یک ماه اخیر، مواضع تروریست‌ها را در ارتفاعات مهم و راهبردی «تل حاره» و «تل عنتر» واقع در نزدیکی «دیرالعدس» استان «درعا» مورد حمله قرار دادند.
علاوه بر آن، مواضع تروریست‌ها در «تل‌العلاقیه» استان درعا نیز توسط جنگنده‌های روسی بمباران شد. روسیه با این اقدام خود، عملیات علیه تروریست‌ها را به جنوب سوریه هم گسترش داده است و این اقدام روس‌ها می‌تواند برای رژیم صهیونیستی علامت خوبی نباشد، چون این رژیم تاکنون بر مناطق فوق اشراف هوایی داشته است.
در ارتباط با اسرائيل اما، پایگاه صهیونیستی «دبکا» فاش کرد، روسیه مکالمات مراکز حساس نظامی رژیم صهیونیستی حتی مرکز اتمی «دیمونا» را شنود می‌کند.
ارتش سوریه نیز در عرصه میدانی دیروز چند زره‌پوش تروریست‌ها را در مناطق «اثریا» و «تیاره» در حومه «حماه» منهدم کردند. در این عملیات، شماری از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیدند.
منابع روسی نیز اعلام کردند، شمار مواضع منهدم شده تروریست‌های داعش توسط جنگنده‌های روسی طی سه روز اخیر به 285 مورد رسیده است.