kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸

جنگنده‌های سعودی تنها بیمارستان شهر حیدان یمن را بمباران کردند

منابع یمنی اعلام کردند جنگنده‌های سعودی با حمله به شهر حیدان در استان صعده تنها بیمارستان این شهر را به طور کامل تخریب کردند.


به گزارش تسنیم، شبکه «المسیره» از تجاوز جنگنده‌های سعودی به شهر حیدان  در استان صعده خبر داد. این شبکه افزود: «جنگنده‌های ائتلاف سعودی تنها بیمارستان منطقه حیدان را بمباران کردند که به ویران شدن کامل آن منجر شد. جنگنده‌های سعودی همچنین،  به یک منزل مسکونی در «الجوف» حمله کردند که طی آن 10 غیرنظامی به شهادت رسیدند.
آل سعود اخیرا با استخدام مزدوران سودانی و همچنین اجیر کردن آدم‌کش‌های حرفه‌ای شرکت آمریکایی بلک واتر سعی دارد شکست خود در جنگ یمن را به نوعی جبران کند. «عبدالملک العجری»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت وگو با روزنامه الاخبار لبنان گفت: «شرکت در تجاوز علیه یمن برای تمامی کشورهایی که حمله عربستان را تایید کردند عذاب آور است چراکه این کشورها خود می‌دانند این جنگ یک جنگ بیهوده است و هیچ توجیهی ندارد». وی افزود: «این کشورها نمی‌خواهند خشم نظام عربستان گریبانگیر آن‌ها شود. مشارکت در جنگ علیه یمن نیز عذابی برای آن‌ها در مقابل ملتشان و جهان است چراکه هیچ دلیل و توجیهی ندارد. این مسئله درباره کشورهایی صدق می‌کند که به خودشان احترام می‌گذارند نه نظام‌های بی‌چشم و رویی مثل نظام «عمر البشیر»، رئیس‌جمهور سودان.»
«العجری» درباره مشارکت سودان در جنگ با توجه به اینکه رئیس جمهور این کشور از سوی دادگاه‌های بین‌المللی تحت پیگرد قرار دارد نیز گفت: «عربستان به سودان وعده داده در مقابل مشارکتش در جنگ یمن از «البشیر» در برابر پیگرد قانونی وی از سوی دادگاه لاهه حمایت کند.»
تحولات میدانی
از سوی دیگر، «عزیز راشد»، معاون سخنگوی نیروهای مسلح یمن در گفت وگو با شبکه العالم گفت: «ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکنون علاوه بر انهدام سه ناوچه سعودی، ده‌ها هلی‌کوپتر و جنگنده و هزاران زره پوش و تانک را هم منهدم کرده و صدها نفر از نظامیان سعودی و مزدوران آن را به اسارت در آورده‌اند. این موفقیت‌ها، روحیه متجاوزان را از بین برده و نشان داده است که متجاوزان تا چه حد در برابر نیروهای یمنی ناتوان هستند.» وی تاکید کرد: «علت اجاره نظامیان خارجی و کمک گرفتن از بلک واتر و شرکتهای امنیتی کلمبیا و شبه نظامیان سودان توسط سعودی و متحدانش همین شکست‌ها و ناکامی‌ها است.»