kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸
نتایج تحقیقات بین‌المللی نشان داد

کشتار مسلمانان میانمار با هدف نسل‌کشی صورت می‌گیرد

محققان مستقل آمریکایی اعلام کردند تحقیقات آنها نشان می‌دهد که کشتار مسلمانان روهینگیایی در میانمار مصداق نسل‌کشی است.



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، مطالعات یک گروه از دانشکده حقوق دانشگاه «ییل» آمریکا که گروه تحقیقات شبکه تلویزیونی الجزیره به آن دست یافته نشان می‌دهد، دلایل «قوی» در وقوع نسل‌کشی در میانمار علیه اقلیت روهینگیا وجود دارد.
در این گزارش از دولت میانمار به شدت انتقاد شده و آنها را به نسل‌کشی علیه دومیلیون مسلمان روهینگیا متهم کرده است. اقلیت روهینگیا ساکن مناطق غربی این کشور هستند.
خشونت‌ها علیه مسلمانان در میانمار از سال 2010 آغاز شد و روهینگیایی‌ها مجبور به فرار از خانه‌های خود و اسکان در اردوگاه‌ها شدند. خانه‌های آنان به آتش کشیده و با خاک یکسان شد و این در حالی است که روهینگیایی‌ها در این کشور به دنیا آمده و بزرگ شده‌اند اما دولت میانمار آن‌ها را «مهاجران غیرقانونی» می‌داند که از بنگلادش وارد میانمار شده‌اند! رئیس‌جمهور میانمار اعلام کرده کسانی که اسنادی ندارند که نشان دهد اجداد آنان قبل از 60 سال گذشته در این کشور زندگی کرده‌اند باید در اردوگاه‌ها مستقر شوند تا در نهایت به خارج کوچانده شوند!
نزدیک به 130 هزار نفر در اردوگاه‌ها به مانند زندانیان زندگی می‌کنند و از شرایط زندگی «بسیار بدی» برخوردار هستند. دولت میانمار مورد حمایت غرب است. شبکه الجزیره در گزارشی از وضعیت اقلیت روهینگیا اعلام کرد که کودکان روهینگیایی با گرسنگی و سوءتغذیه روبه‌رو هستند در حالی که در شهرک‌های مجاور غذا فراوان یافت می‌شود. مسلمانان روهینگیا به خاطر نبود امکانات دارویی و پزشکی جان می‌دهند در حالی که اطراف اردوگاه‌های آنان بیمارستان‌های مجهز وجود دارد و این گوشه‌ای از زندگی اقلیت روهینگیا در میانمار است.