kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۰۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷

4 شهید و 30 مجروح در حمله تروریستی داعش به نمازگزاران عربستان

منابع عربستانی از شهادت چهار نمازگزار و زخمی شدن 30 تن دیگر در حمله انتحاری تکفیری‌های داعش به مسجدی در نجران عربستان خبر دادند.


حمایت‌های گسترده آل سعود از تروریست‌های داعش در سوریه، عراق و یمن باعث شده تهدیدات این گروه به داخل مرزهای عربستان نیز کشیده شود. داعش به عنوان یک گروه تروریستی در صورت عدم حمایت‌های آل سعود هیچ‌گاه نمی‌توانست به صورت امروزی رشد کند. به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت کشور عربستان به خبرگزاری فرانسه گفته: «دوشنبه شب یک فرد مسلح وارد مسجد المشهد در نجران واقع در جنوب عربستان و در نزدیکی مرز با یمن شد و بعد از اقامه نماز مغرب بمب همراه خود را داخل این مسجد منفجر کرد.» به گفته منابع عربستانی، در این حمله چهار نمازگزار شهید  و 30 تن دیگر زخمی شدند.
ساعاتی پس از این حمله تروریستی، داعش ضمن پذیرفتن مسئولیت این حادثه اعلام کرد که عامل حمله «ابواسحاق الحجازی» با تابعیت عربستانی و از اعضای گروه «ولایت نجد» بود که با بستن کمربند انتحاری، خود را داخل این مسجد منفجر کرد. اما سخنگوی وزارت کشور عربستان طی بیانیه‌ای، هویت عامل حمله به مسجد المشهد را «سعد سعید سعد الحارثی» اعلام کرده است. وی گفت: «این فرد بعد از چهار سال از سوریه به عربستان بازگشته بود.»
این دومین حمله داعش در 10 روز گذشته در عربستان است. 25 مهرماه نیز در پی حمله مسلحانه‌ به حسینیه‌ای در شهر القطیف عربستان پنج تن از شیعیان شهید شدند. حملات داعش علیه شیعیان در عربستان در ماه‌های اخیر افزایش یافته و بیشتر انفجارهای انتحاری داعش در استان شیعه نشین القطیف رخ می‌دهد. با این وجود دستگاه‌های امنیتی عربستان اقدام خاصی در این مورد انجام نداده‌اند و در برخی جنایت‌ها، پای آنها نیز در میان است.