kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۰۸۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳

کوتاه از شهرستان ها


راه‌اندازی کارخانه نان صنعتی
شهرکرد- خبرنگار کیهان: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی نخستین کارخانه تولید نان صنعتی با دو خط تولید حجیم و مسطح در شهرک صنعتی «سفیدشت» خبر داد.
سیدنعیم امامی با اشاره به تولید روزانه 40 تن نان صنعتی در این کارخانه افزود: سالانه 10 هزار تن انواع نان‌های سنتی و صنعتی در این کارخانه تولید می‌شود.
وی اضافه کرد: برای راه‌اندازی این کارخانه افزون بر 60میلیارد تومان هزینه شده است.
ارسال فرآورده‌های خونی به تهران
قزوین- خبرنگار کیهان: مدیرکل سازمان انتقال خون استان قزوین گفت: 20 درصد فرآورده‌های خونی این استان برای تأمین خون بیماران نیازمند به تهران ارسال می‌شود. محمدحسین برادران افزود: برخی بیماران استان قزوین برای ادامه درمان خود به تهران اعزام می‌شوند که باید نیاز خونی آنان نیز تأمین شود. وی گفت: در 6 ماهه نخست امسال 16 هزار نفر از مردم استان قزوین به پایگاه انتقال خون مراجعه و خون اهداء کردند.
اختصاص اعتبار به مدارس روستایی
بندرعباس- خبرنگار کیهان: مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان از اختصاص 30 میلیارد ریال برای سرویس مدارس روستایی و سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی در این استان خبر داد.
«علی کرم‌پور» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: از این میزان 20 میلیارد ریال بابت ایاب و ذهاب دانش‌آموزان مدارس روستا و 10 میلیارد نیز برای تقویت سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی تخصیص خواهد یافت.
وی گفت: هم‌اکنون 136 روستا به عنوان روستاهای مرکز، دانش‌آموزان 864 روستا را تحت پوشش تحصیلی دارند که باید در بحث سرویس‌های رفت و آمد و همچنین مدارس شبانه‌روزی مورد حمایت بیشتری باشند.
بهره‌برداری از پارک بانوان
طرقبه شاندیز- خبرنگار کیهان: بهره‌برداری از پارک بانوان شهرستان شاندیز با حضور مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی و جمعی از مسئولان این شهرستان آغاز شد.
عضو شورای اسلامی شهر شاندیز در آیین بهره‌برداری از این پارک گفت: پارک بانوان با چهار هزار مترمربع وسعت و هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد تومان در حاشیه خیابان اصلی برای بانوان احداث شده است.
جمع‌آوری متکدیان
ساری- خبرنگار کیهان: مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه 387 متکدی در شهرهای این استان شناسایی و جمع‌آوری شده‌اند گفت: از این تعداد 190 نفر برای اولین بار در شهرهای مازندران به گدایی روی آورده بودند. علی شادمان افزود: 198 نفر از متکدیان زن بودند و بیشتر گداها نیز در شهر آمل به این کار اقدام می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه 122 متکدی بیش از 3 بار دستگیر شده بودند گفت: 31 نفر آنان به محاکم قضایی معرفی شدند.
جریمه برای آسیب رساندن
 به مرجان‌های دریایی
کیش- خبرنگار کیهان: رئیس اداره محیط زیست جزیره کیش گفت: براساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده و جلسات کارشناسی مقرر شده است درصورت مشاهده و اثبات آسیب رساندن به مرجان‌ها در سواحل این جزیره برای هرکیلو مرجان دریایی مبلغ 40 میلیون ریال جریمه دریافت شود. وی افزود: این مبلغ از فرد متخلف اخذ خواهد شد.
احداث خط آهن نجف‌آباد- اصفهان
نجف‌آباد- خبرنگار کیهان: شهردار نجف‌آباد گفت: طرح خط‌آهن حومه‌ای اصفهان به نجف‌آباد از سوی راه‌آهن استان اصفهان پیشنهاد و مورد استقبال شهرداری‌های اصفهان و نجف‌آباد قرار گرفته است.
مسعود منتظری افزود: در راستای اجرایی شدن این طرح، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری، نماینده نجف‌آباد در مجلس، سرمایه‌گذار و مشاور طرح از یکی از شرکت‌های سازنده واگن‌های قطار شهری و ریل باس بازدید کردند.
وی با اشاره به اینکه در جریان این بازدید در نشست مشترک با مدیران ارشد این شرکت تولیدی، مشخصات فنی، قیمت، ویژگی محصولات و انتظارات خاص مدیریت شهری از واگن‌هایی که قرار است برای قطار حومه‌ای نجف‌آباد- اصفهان ساخته شود مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
اقتصادی بر پایه گردشگری
رشت- خبرنگار کیهان: راه برون رفت از رکود اقتصادی شهر رشت، توجه به صنعت گردشگری آن است از اینرو در تلاشیم اقتصاد شهر رشت را برپایه گردشگری برنامه‌ریزی کنیم.
شهردار کلانشهر رشت در نشست با مسئولین کنسرسیوم همکاری توسعه فضاهای گردشگری با بیان این مطلب افزود: در این راستا ما در شهرداری رشت اقدام به تهیه بسته های سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف گردشگری کرده‌ایم.
ثابت‌قدم با اشاره به برخی از این ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گفت: شهر رشت دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه گردشگری است که از جمله آن وجود کاروانسراها در دل بازار قدیمی، وجود 2 رودخانه که از داخل شهر می‌گذرد، تالاب بزرگ عینک همه ظرفیت‌هایی برای توسعه صنعت گردشگری محسوب می‌شوند که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است.
برگزاری سوگواره عکس عاشورا در جاسک
بندرعباس- خبرنگار کیهان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جاسک از برگزاری اولین سوگواره عکس عاشورایی ویژه محرم در شهرستان جاسک خبر داد.
عبدالرحمان لشکری‌زاده گفت: این سوگواره با موضوع مراسم شب‌های محرم، نماز ظهر عاشورا، کودک و محرم، مسجد و محرم، آسیب‌شناسی عزاداری محرم، امر به معروف و نهی از منکر و... برگزار شد.
وی هدف از برگزاری این سوگواره را تعمیق بخشی نگاه مردم به محرم، شناساندن حادثه عاشورا از زاویه هنر به مردم، توسعه و ترویج فرهنگ محرم و عزاداری و شناسایی زیبایی زوایای پنهان عزاداری محرم اعلام کرد.
به گفته وی 30 آبان ماه هیئت داوران از آثار برگزیده تجلیل خواهد کرد.