kayhan.ir

کد خبر: ۵۹۰۶۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱

دانشجوی شهید حسین کاظمی(دانشگاه در جبهه - ۱۲۶)

شهيد حسين كاظمي جويباري در سال 1337 در شهر قائمشهر متولد گرديد . دوران تحصيل خود را با نمرات عالي گذراند و در طي آن از هيچگونه فعاليتي در جهت كمك رساني به پدر و خانواده كوتاهي نمي كرد . همگام و همدوش مردم در صفوف راهپيمایي ها و مبارزات حاضر مي شد و اينگونه نفرت خود را از رژيم منحوس شاهنشاهي اعلام مي كرد .


پس از اخذ مدرك ديپلم در كنكور سراسري دانشگاه شركت نموده و در رشته حقوق پذيرفته مي شود. پس از سه ماه گذراندن دوره كارآموزي و موفقيت در امتحانات از طرف شوراي عالي قضايي سمت دادياري در دادسراي انقلاب به او اعطا گرديد و به علت كفايت فراواني كه در وظايف از خود نشان مي داد به سمت جانشين دادستان انقلاب مرودشت انتخاب و منصوب گرديد.
وي هميشه براي اعتلاي اهداف اسلام از هيچ كوششي فرو گذاري نكرد و سرانجام در فروردین ماه 1365 به درجه رفيع شهادت نائل آمد.
در بندهایی از وصیت نامه شهید دانشجو «حسین کاظمی جویباری» می خوانیم:
خداوندا! به همه نعمتهایي كه به ما ارزاني داشتي سپاسگزارم . علي الخصوص نعمت انقلاب اسلامي و نعمت وجود امام پيامبرگونه و نعمت وجود امتي بيدار دل و شهيد پرور . وصيت من به عموم مردم حق طلب و مسلمان اين است كه مدام فرمانبردار و لبيك گوي نداي ولايت فقيه و سلاح گرم و آتشين شهيدان را كه خدمت به اسلام و مسلمين زير سايه ولايت امر بر گروه مستكبران فرود آمده بر زمين نگذارند و آتش انقلاب را تا تحقق حكومت اسلامي در گستره جهان كه زمينه ساز ظهور حضرت مهدي(عج) است همچنان گرم نگه داشته و به قول حضرت رسول(ص) حق شمشير را ادا نمايند.