kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۹۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶

اعزام تیم ایرانی برای مذاکره در باره سربازان ربوده شده

وزیر کشور درباره اقدامات ایران برای آزادی پنج سرباز ربوده شده در مرزهای پاکستان گفت: فعالیت دیپلماتیک خوبی از طریق وزارت امور خارجه و وزارت کشور صورت گرفته و دو سه مورد ملاقات مرزی در پاکستان نیز با مسئولان این کشور داشتیم.
 وزیر کشور درباره اقدامات ایران برای آزادی پنج سرباز ربوده شده در مرزهای پاکستان گفت: فعالیت دیپلماتیک خوبی از طریق وزارت امور خارجه و وزارت کشور صورت گرفته و دو سه مورد ملاقات مرزی در پاکستان نیز با مسئولان این کشور داشتیم.
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه دومین همایش منطقه‌ای شبکه‌سازی سازمان‌های غیردولتی فعال در کاهش آسیب و کاهش تقاضای مواد مخدر اظهار داشت:
روز دوشنبه ملاقات مجددی جهت مذاکره با پاکستان داشتیم و نیروهای ایران جهت مذاکره به پاکستان می‌روند.
وی با تاکید بر اینکه منطقه ما کاملا امن است ادامه داد: از کشور پاکستان خواسته‌ایم تا با جدیت و قدرت با این موضوع برخورد کند، در غیر این صورت به ایران اجازه بدهد تا عمق مرزهای پاکستان و افغانستان، نیروهای ایران امنیت منطقه را تامین کند چرا که با شرایط به وجود آمده ایران آمادگی و توان ایجاد فضای امنیتی جدید را برای منطقه خود دارد.
سردار احمدی‌مقدم: پاکستان باید پاسخگو باشد
سردار اسماعیل احمدی‌مقدم نیز دیروز در حاشیه همایش‌ ملی خدمت سربازی در جمع خبرنگاران گفت: همچنان پیگیر ربوده شدن 4 سرباز و یک درجه‌دار ربوده شده در مرز سیستان و بلوچستان هستیم و سیستم‌های اطلاعاتی، مرزبانی و وزارتخانه‌های امور خارجه و کشور در این زمینه جلساتی خواهند داشت.
فرمانده ناجا ادامه داد: در این جلسات راهکارهای پیگیری برای آزادی سربازان ربوده شده بررسی می‌شود هرچند کشور پاکستان در این زمینه مسئول است چرا که سربازان ما از داخل ایران ربوده شده و به این کشور برده شده‌اند.
فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پاکستان باید در این زمینه پاسخگو باشد تصریح کرد: البته در گذشته اقدامات مثبتی از سوی این کشور در زمینه دستگیری تروریست‌ها و تحویل آن به نیروی انتظامی داشته‌ایم اما پاکستان باید مانع فعالیت این گروه‌های تروریستی در داخل کشور خود شود و گروگان‌ها را نیز آزاد و تحویل دهد.
وی انتقاد وارد شده در خصوص آموزش ندیدن سربازها را غلط دانست و تاکید کرد: اما ایراد وارده در مدت زمان کم آموزش و نقص در آموزش‌های عملیاتی به مرزبانان وجود دارد.
5 مرزبان گروگان گرفته شده
 باهیچ زندانی مبادله نخواهد شد
رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان از پیگیری جدی موضوع ربایش پنج مرزبان کشور که در مرزهای سیستان و بلوچستان ربوده شده‌اند خبر داد.
حجت‌الاسلام حمیدی گفت: دولت پاکستان مسئول اصلی حفظ جان این گروگانهاست و مسئولان کشور به شدت در حال پیگیری و مذاکره با دولت پاکستان برای آزادی و بازگشت این مرزبانها هستند.
رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان همچنین درباره شایعات مبنی بر مبادله گروگانها با زندانیان داخل کشور به واحد مرکزی خبر گفت: اگر افرادی هدفشان این است که با این کارها نظام را تحت فشار قرار دهند تا زندانی یا افراد محکومی را آزاد کنند این اقدامات نتیجه عکس دارد و دستگاه قضایی برخورد قاطع‌تری با آنها خواهد داشت. حمیدی همچنین خواستار استفاده از توان معتمدین و ریش سفیدان محلی و علمای اهل سنت برای آزادی گروگانهای ایرانی شد.مرزبانان کشورمان روز جمعه 18 بهمن ماه توسط گروهک جیش العدل در مرز نگو - جکیگور ربوده شدند.