kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۷۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴

اخبار کوتاه

مراسم  چهلم آیت‌الله خزعلی در تهران و مشهد برگزار می‌شود
مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله خزعلی همزمان با چهلمین روز درگذشت این عالم ربّانی در تهران و مشهد برگزار می‌شود.
به گزارش تسنیم مراسم مشهد  امروز پنجشنبه همزمان با هشتم محرم‌الحرام از ساعت 11 در هیئت انصار الحسین(ع) واقع در میدان 10 دی مشهد مقدس برگزار می‌‌شود. همچنین مراسم دیگری چهارشنبه 6 آبان‌ماه همزمان با 14 محرم‌الحرام از ساعت 16 الی 17:30 در مسجد قبا واقع در خیابان شریعتی تهران برگزار خواهد شد.

ایران به انتخاب مردم کانادا احترام می‌گذارد
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «مرضیه افخم» سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص انتخابات پارلمانی در کانادا گفت: انتخابات این کشور بازتاب و نتیجه اراده و خواست مردم کانادا در دوری جستن از سیاست‌های افراطی و انتخاب نمایندگان مورد نظر برای مجلس نمایندگان آن کشور است.
 وی عنوان کرد که جمهوری اسلامی ایران به رأی و انتخاب مردم کانادا احترام می‌گذارد
آموزش 960 هزار نفر از عوامل اجرایی برگزاری انتخابات
به گزارش  فارس علی پورعلی‌مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور در همایش منطقه‌ای آموزشی ـ توجیهی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان‌های کرمانشاه، ایلام و کردستان اظهار داشت: در ارائه آموزش‌ها طی دوره‌های توجیهی باید به محتوا بپردازیم و از افراد تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر همچون معاونان وزیر کشور و اعضای ستاد انتخابات در این همایش‌ها بهره‌مند شویم. به گفته وی، از 31 استان کشور 11 استان میزبان برگزاری همایش منطقه‌ای آموزشی ـ توجیهی اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران خواهند بود که تاکنون چهار همایش برگزار شده است. دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در این 11 دوره حدود یک‌هزار و 820 نفر شرکت می‌کنند،  خاطرنشان کرد : غیر از این دوره‌ها، کلاس‌های آموزشی برای 960 هزار نفر از عوامل اجرایی برگزارکننده انتخابات برگزار می‌شود.

سهم 40 درصدی علم نانو ایران در جهان اسلام
حمدرضا مخبر دزفولی در حاشیه هفتصد و شصت و نهمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دستور اصلی جلسه ارائه «گزارش پیشرفت‌های کشور در زمینه فناوری نانو» اختصاص داشت، گفت: در زمینه فناوری نانو بر اساس سند نانو که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است یک برنامه 10 ساله تعریف شده بود که در حال حاضر در سال دهم شکل‌گیری ستاد نانو و فعالیت‌های کشور در این زمینه هستیم.

تشکیل پدافند غیرعامل در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها
به گزارش فارس محسن محبی معاون فرهنگی و اطلاع رسانی سازمان پدافند غیرعامل و سخنگوی این سازمان در نشست خبری اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و ابلاغ‌ آن به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها در هر ارگان یک واحد پدافند غیرعامل پیش‌بینی شده است.