kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
با شعار «مع امام منصور» انجام می‌شود

برپایی موکب جمکران در مسیر نجف تا کربلا

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران از برپایی موکب جمکران در مسیر نجف تا کربلا با شعار «مع امام منصور» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام سید مهدی هاشمی‌زاده گفت: یکی از سیاست‌های ما معرفی مسجد مقدس جمکران در فضاهای مختلف از جمله در فضای همایش جهانی پیاده‌روی اربعین حسینی است.
وی ادامه داد: در ایام اربعین حسینی خادمان مسجد مقدس جمکران با هدف نشر معارف
اهل بیت (ع) و ترویج فرهنگ مهدویت در قالب موکب به زائران پیاده مسیر کربلا تا نجف خدمات‌رسانی خواهند کرد.
وی افزود: خادمین این مسجد از حدود دهم صفر تا اربعین حسینی با برپایی موکب در فاصله حدود 15 کیلومتری کربلای معلا خدمات فرهنگی و پذیرایی به زائران ارائه خواهند داد.
هاشمی‌زاده با اشاره به اینکه هزینه‌های این موکب با کمک‌های مردمی تامین می‌شود گفت: فصول اصلی خدمات‌دهی این موکب به جز پذیرایی‌های میان وعده،  برپایی نماز جماعت با مقدمات کامل، قرائت قرآن و فعالیت‌های دارالقرآنی است و ثواب ختم قرآن کریم به روح شهدای حشد الشعبی عراق اهدا خواهد شد.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل مسجد مقدس جمکران گفت: از دیگر برنامه‌های این موکب فعالیت بخش کودکان گل نرگس، پاسخگویی به سئوالات مهدوی با رویکرد مخاطبین غیرایرانی با رعایت حفظ فضای فرهنگی و سنتی جامعه عرب زبان کشور عراق است.