عضو کمیسیون آموزش مجلس انتقاد کرد
گره خوردن نا مناسب طرح رتبهبندی با معیشت معلمان
عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: طرح رتبهبندی با موضوع معیشت معلمان بطور نامناسب گره خورده است، زیرا در موضوع معیشت معلمان، انتظار است ضریب و پایه حقوقی بالا برود و شامل همه معلمان باشد.
قاسم جعفری در گفتوگو با فارس، اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مهمترین مطالبه از مسئولان این وزارتخانه دانست و اظهار داشت: در سند تحول، برنامهها تعریف و هدفگذاریها مشخص شده است و هر چه مسئولان آموزش و پرورش به سمت اجرایی کردن سند تحول بروند، میتوانند در نظام تعلیم و تربیت کشور توفیقاتی داشته باشند.
وی با اشاره به موضوع نظام رتبهبندی معلمان افزود: متأسفانه این موضوع با بحث معیشت معلمان بطور نامناسب گره خورده است؛ در بحث معیشت معلمان انتظار است که ضریب و پایه حقوقی بالا برود و به صورت هماهنگ برای تمام معلمان باشد.
جعفری تصریح کرد: موضوع رتبه بندی معلمان در خصوص ارتقای کیفیت آموزشی و در راستای فعالیتهای آموزشی، پژوهشی، پرورشی و فوق برنامه معلمان تعریف شده است و گره خوردن این موضوع با معیشت معلمان به صلاح نیست.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر ضرورت توجه جدی دولت به آموزش و پرورش تأکید کرد و گفت: بسیاری از فرهنگیان اعلام میکنند که چندین سال است، بازنشسته شدهاند و هنوز پاداش بازنشستگی نگرفتهاند یا ازدواج کردهاند و پاداش ازدواج به آنان داده نشده است و این مسائل در روحیه فرهنگیان تأثیر گذاشته و به تبع آن در امور آموزشی، اثر منفی میگذارد.
وی با اشاره به بخشنامه سازمان مدیریت و برنامهریزی در خصوص محروم شدن کارمندان از ادامه تحصیل، اعمال این بخشنامه برای فرهنگیان را مورد انتقاد قرار داد و افزود: موضوع دانش افزایی و ادامه تحصیل معلمان مسئلهای جدی است و مسئولان آموزش و پرورش باید این دغدغه جدی را مرتفع کنند.