kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
در گفت‌وگو با کیهان مطرح شد

سفیر عراق: امنیت کامل برای عزاداران حسینی(ع) برقرار است

سفیر عراق در ایران تاکید کرد، در روزهای تاسوعا و عاشورا یک طرح امنیتی کامل و متناسب با حجم تهدیدات در کربلا به اجرا گذارده خواهد شد.

«راجح صابر عبودالموسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار کیهان درباره وضعیت امنیتی عراق و به خصوص کربلا در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی تاکید کرد، ما جزئیات طرح امنیتی که در این مورد تهیه شده را نمی‌توانیم فاش کنیم اما مراجع ذی‌ربط امنیتی یک طرح امنیتی کامل و متناسب با حجم تهدیدات از جانب تروریست‌ها برای تامین امنیت زوار حسینی در روز تاسوعا و عاشورا تهیه شده و این طرح در حال اجرا است.وی افزود، ان‌شاءالله به فضل و عنایت الهی و عنایت اهل بیت، امنیت کامل برقرار خواهد بود و مشکل امنیتی در این زمینه پیش نمی‌آید.
توافق داعش با اسرائیل
یک پایگاه خبری عراقی از توافق ضمنی رژیم صهیونیستی با داعش و بعثی‌های صدامی برای حفظ درازمدت امنیت ملی این رژیم و جلوگیری از تهدیدهای احتمالی خبر داد.پایگاه المعلومه عراق اعلام کرد که داعش اسرائیل را دشمن خود نمی‌داند و در مقابل نیز به نظر می‌رسد که اسرائیل در کنار آمریکا تنها طرف‌هایی باشند که از توسعه و نفوذ داعش و استقرار آنها در مرزها و همسایگانشان نگران نیستند.
مشارکت عشایر
سخنگوی «عصائب اهل‌الحق» یکی از گروه‌های مردمی عراق اعلام کرد، حدود 10 هزار نفر از عشایر در نیروهای مردمی عراق حضور دارند.
وی افزود، مشارکت ما در نبرد الانبار بنا به درخواست ساکنان این استان است و همه می‌دانند که ائتلاف بین‌المللی هرگز در مقابله با داعش و پایان دادن به بحران جدی نبوده است.