kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۶۰۲
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۶

نعمت‌زاده: باید مدیر اقتصادی از خارج وارد کنیم

وزیر صنعت دولت روحانی پیشنهاد کرد از خارج مدیر وارد کنیم!


نعمت‌زاده در همایش روز ملی صادرات گفت: من به برخی از شرکت‌ها پیشنهاد واردات مدیران خارجی را دادم که برخی از آنها نیز اقدام به این کار کرده و از این شرایط استقبال کردند.
وی گفت: هیچ اشکالی ندارد که برای حضور در بازارهای بین‌المللی از مدیران باتجربه خارجی و دانش آنها استفاده کنیم.
وزیر صنعت در توجیه پیشنهاد خود افزود: همانطور که در بخش ورزشی مربی خارجی به کشور می‌آوریم در اقتصاد نیز نیازمند آوردن مدیران اقتصادی خارجی هستیم.
نعمت‌زاده البته در این اظهارات خود نگفت که اگر مدیران خارجی موفق بوده‌اند چرا اقتصاد کشورهای بیگانه خصوصا آمریکایی و اروپایی دچار بحران شده است و آنها به شدت به بازار ایران پس از لغو تحریم‌ها چشم دوخته‌اند.
وزیر صنعت دولت روحانی در ادامه اظهاراتش مدعی شد: بنگاه‌های کوچک و خرد نمی‌توانند در بازارهای بین‌المللی و بزرگ حضور و رقابت داشته باشند، بنابراین برای صادرات باید سرمایه‌گذاری‌ها را به سمت بنگاه‌های بزرگ خوشنام (!) برد.
به گزارش تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده در خصوص صادرات فرش نیز گفت: صادرکنندگان فرش به تنهایی نمی‌توانند محصولات خود را به خارج از کشور صادر کنند به همین دلیل مسئولین باید به این کار توجه کنند و در برنامه‌های خود قرار دهند.
نعمت‌زاده در پایان گفت: به صندوق ضمانت صادرات 200 میلیون دلار واریز شده است تا شرایط لازم را برای تسهیل امور صادرکنندگان فراهم کند.
اظهارات جهانگیری درباره رقم پول‌های بلوکه شده
اسحاق جهانگیری هم در همایش فوق در مورد پول‌های بلوکه شده خارج از کشور گفت: 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی در خارج از کشور داشته‌ایم که برخی صرف تضمین فاینانس شده، برخی در پروژه‌های نفت و گاز به کار گرفته شده و برخی به داخل کشور آورده‌ایم و اگرچه برخی می‌گویند معادل ریالی 30 میلیارد دلار خرج شده است اما در نهایت این پول منبعی است که به کشور وارد می‌شود و در اختیار واردات، صادرات و فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد.
معاون اول حسن روحانی همچنین با تعریف و تمجید فراوان از برجام و مذاکرات هسته‌ای مدعی شد که طبق نظرسنجی‌ها در کشور  موافقین توافق هسته‌ای 85 درصد بودند و تعداد مخالفین به 3 درصد هم نمی‌رسید. وی البته قبلا این رقم را 4 درصد گفته بود!
جهانگیری سپس پیش‌بینی کرد در آذر ماه تحریم‌ها لغو خواهد شد.
این ادعای معاون اول روحانی در حالی است که اروپائی‌ها و آمریکایی‌ها در روز اجرای برجام هیچ تاریخی را برای تعلیق تحریم‌ها اعلام نکردند و این موضوع را به راستی‌آزمایی آژانس منوط کردند.