kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
تشییع باشکوه 2 شهید مدافع حرم در اهواز

ما را مدافعان حرم آفریده‌اند

پیکرهای مطهر مدافع حرم حضرت زینب(س) شهیدان فرشاد حسونی‌زاده و حمید مختاربند دیروز از مقابل حسینیه عاشقان ثارالله اهواز تا چهار راه سلمان فارسی این شهر تشییع شدند.

به گزارش ایرنا در آیین تشییع پیکرهای مطهر این شهیدان گرانقدر نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سردار ابوالقاسم فروتن معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، مردم اهواز و دیگر شهرهای خوزستان و جمعی از سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خوزستان حضور داشتند.
همچنین آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، آیت‌الله محسن حیدری، آیت‌الله سیدعلی شفیعی نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امامان موقت نماز جمعه اهواز، سرتیپ عباس یوسفی فرمانده تیپ زرهی حضرت حجت(عج) سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در این آیین حضور یافتند. جمع زیادی از مردم اهواز و دیگر نقاط استان عصر شنبه با حضور در فرودگاه بین‌المللی اهواز با شعار لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا زینب(س) از این دو شهید مدافع حرم استقبال کردند.
آیین وداع با شهید حسونی‌زاده شامگاه شنبه در مسجد کمپلو و شهید مختاربند در مسجد چهارده معصوم(ع) اهواز که به دست خود این شهید ساخته شده بود برگزار شد. پیکر مطهر شهید حسونی‌زاده پس از آیین تشییع به گلزار شهدای اهواز انتقال یافت و در جوار دیگر شهدای حرم به خاک سپرده شد.
پیکر شهید مختاربند نیز به زادگاهش شوشتر انتقال یافت و پس از برگزاری آیین‌های وداع با این شهید در ملاثانی، روستای عرب حسن، مهدی آباد، شهرک اندیشه ونیز شهر گتوند امروز در شوشتر تشییع و به خاک سپرده می‌شود. سرتیپ حمید مختاربند مسئول سابق ستاد تیپ یکم حضرت حجت اهواز و سرتیپ فرشاد حسونی‌زاده فرمانده پیشین تیپ صابرین، دوشنبه هفته گذشته در حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه به فیض شهادت نائل شدند.
با شهادت این دو سردار رشید اسلام و ایران، شمار شهدای خوزستانی مدافع حرمین در عراق و سوریه به 15 شهید رسید.