kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
فرماندار:

حق 600 هزار اراکی تضییع شد

فرماندار اراک گفت: در بحث اعتبارات عوارض آلایندگی واحدهای پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه، مسئولان و مدیران به خوبی از حق مردم اراک دفاع نکردند و با باج دادن به یک نماینده مشکلاتی را برای شهر اراک رقم زدند.


حسین بختیاری با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات شهر اراک ریشه در گذشته دارد، اظهار کرد: در بحث اعتبارات عوارض آلایندگی واحدهای پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه، مسئولان و مدیران وقت به خوبی از حق مردم اراک دفاع نکردند و با باج دادن به یک نماینده مشکلاتی را برای شهر اراک رقم زدند.
وی با بیان اینکه از لحاظ جغرافیایی وزش باد در اراک غرب به شرق است و آلودگی این واحدها مستقیما از طریق بادها به اراک منتقل می‌شود، افزود: مسئولان وقت در دفاع برای احقاق حق مردم اراک کوتاهی کردند و یک نظر غیرکارشناسی با واسطه نفوذ نماینده ثبت شده است.
بختیاری ادامه داد: با توجه به تحقیقات کارشناسی انجام شده، سهم اراک از عوارض آلایندگی 86 درصد مشخص شده است، احقاق این حق مردم نقش بسیار بزرگی را در توسعه و آبادانی کلانشهر اراک خواهد داشت.
سخنگوی شورای کلانشهر اراک نیز با گلایه از عملکرد راه و شهرسازی در احداث تقاطع غیرهمسطح سنجان بیان کرد: راه و شهرسازی برای احداث این پل سه سال است که مردم منطقه را سرکار گذاشته و متأسفانه هر روز شاهد تصادفات شدیدی در ورودی شهر هستیم.
غلامعباس آجرلو باگلایه از ضعف مدیریت ارشد استان در پیگیری یا عدم پیگیری مشکلات اراک، گفت: اکنون دو سال از فعالیت دولت و شورای چهارم می‌گذرد، اما خروجی پیگیری مدیریت ارشد استان برای مردم شهر مشهود نیست.