kayhan.ir

کد خبر: ۵۸۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱

پای صحبت مردم


عدم پذیرش هنرجو در کارگاه سیمان قاین
در حالی که بر اساس مصوبه هیئت وزیران و به منظور توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و مهارتی، همه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی مکلف به همکاری با آموزش و پرورش در زمینه آموزش مهارت شده‌اند، کارخانه سیمان قاین عملا از پذیرش هنرجویان هنرستان فنی شهید دکتر چمران این شهر در سال تحصیلی94-95خودداری و به هنرستان مذکور اعلام کرده است نسبت به انتقال دستگاه تراش آموزش و پرورش از کارخانه به آموزشگاه اقدام کند.
این در حالی است که هنرستان فنی شهید دکتر چمران به عنوان هنرستان جوار کارخانه سیمان قاین از سال 1370 با دو هدف ارتقای دانش فنی هنرجویان هنرستان و افزایش دانش نظری و مهارت کارگران کارخانه تفاهم‌نامه امضا کرده و دو گروه از هنرجویان پایه‌های دوم و سوم رشته ساخت و تولید در طول دو دهه ضمن گذراندن دروس کارگاهی در کارخانه با محیط کار و تولید و تعمیر قطعات از نزدیک آشنا می‌شدند.
عدم پذیرش هنرجویان در تنها واحد تولیدی صنعتی قاینات که می‌تواند موجب پیوند مراکز آموزشی و صنعتی و تولیدی شهرستان باشد و زمینه رفع نیاز نیروی انسانی و اشتغال مطلوب را به دنبال داشته باشد سبب خواهد شد هنرجویان اعتماد چندانی به آینده شغلی نداشته و آموزش مهارت آنان در راستای نیاز واحد‌های صنعتی و تولیدی قرار نگیرد که در شرایط فعلی اشتغال شهرستان، مطلوب نبوده و مشکلاتی را در گرایش به شاخه‌های فنی و مهارتی به دنبال خواهد داشت.
قاین - خبرنگار کیهان

کندی عملیات احداث بیمارستان

مردم بهبهان از این که عملیات ساختمانی بیمارستان ولی‌عصر(عج) این شهرستان خیلی به درازا کشیده شده است، گله‌مند هستند.
جای دارد مسئولان ذیربط به روند تکمیلی ساختمان این بیمارستان که در جاده قدیم اهواز قرار دارد شتاب بیشتری بدهند تا مردم و مصدومان احتمالی تصادفات جاده‌ای از خدمات درمانی آن بهتر و بیشتر استفاده کنند.
بهبهان - خبرنگار کیهان

تعریض جاده

محور بهبهان - زیدون قبل از پیروزی انقلاب  احداث شده است. این جاده استان‌های خوزستان - بوشهر، فارس و کهکیلویه و بویراحمد را به هم وصل و هر روز وسایل نقلیه زیادی در آن تردد می‌کند به همین دلیل شاهد تصادفات مرگباری در آن هستیم.
جای دارد مسئولان ذیربط نسبت به تعریض محور بهبهان - زیدون اقدامات لازم را به عمل آورند تا رانندگان و مسافران به سلامت از این محور عبور کنند.
بهبهان - خبرنگار کیهان