پس از 14 سال
مترو اصفهان سرانجام به حرکت درآمد
مرحله نخست طرح یک قطار شهری اصفهان پس از 14 سال از آغاز عملیات اجرایی آن روز پنجشنبه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به بهرهبرداری رسید.
اصفهان - خبرنگارکیهان:
مرحله نخست خط یک قطار شهری اصفهان حد فاصل شهرک کوثر تا میدان شهدا اصفهان به طول 11 کیلومتر است و وزیر کشور پس از افتتاح این طرح به همراه شهروندان اصفهانی در ایستگاه کاوه سوار بر قطار شهری اصفهان شد و در ایستگاه جابر انصاری از آن خارج شد.
عملیات طرح خط یک قطار شهری اصفهان اواسط سال 80 به طول 20/2 کیلومتر از شهرک قدس در شمال تا پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر آغاز و با بهرهبرداری از مرحله نخست خط یک، تابوی قطار شهری اصفهان در سال جاری شکسته شد.
مهدی جمالینژاد شهردار اصفهان با اشاره به اینکه روند توسعه و تکمیل این طرح ادامه دارد، وعده داد: مردم اصفهان در سال 96 شاهد تکمیل و بهرهبرداری از خط یک قطار شهری این کلانشهر خواهند بود و در این سال مرحله سوم و آخر خط یک قطار شهری اصفهان از ایستگاه چهار راه تختی تا ایستگاه دفاع مقدس (صفه) به طول 9 کیلومتر به بهرهبرداری خواهد رسید.
در خط یک مترو اصفهان پنج رام واگن (هر رام شامل پنج واگن است) هر روز از ساعت هفت صبح به مدت سه ساعت اقدام به جابهجایی مسافر میکند و حرکت واگنها در این مسیر هر نیم ساعت یک بار انجام میشود و قرار است پس از دو ماه، ساعت کار آنها به مرور افزایش یافته و از ساعت 6 صبح تا 7 بعدازظهر استمرار یابد.
ورود 100 دستگاه اتوبوس
به ناوگان حمل و نقل اصفهان
یکصد دستگاه اتوبوس روز پنجشنبه با حضور فضلی وزیر کشور وارد ناوگان حمل و نقل درون شهری کلانشهر اصفهان شد.
به گزارش ایرنا، این اتوبوسها شامل 16 دستگاه اتوبوس ویژه مدارس، یک دستگاه اتوبوس ویژه بانوان برای خطوط بیآرتی (اتوبوس تندرو) و بقیه برای خطوط عادی اتوبوسرانی اصفهان در نظر گرفته شده است.
برای خرید هر یک از اتوبوسها چهار میلیارد ریال هزینه شده و ظرفیت هر یک از آنها 70 مسافر است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در مراسم آغاز به کار این اتوبوسها گفت: شهرداری اصفهان در مجموع 200 اتوبوس جدید خریداری کرده است که امروز یکصد دستگاه آن به بهرهبرداری رسید.
علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان برای خرید 300 دستگاه دیگر نیز برنامهریزی کرده است، گفت: 700 اتوبوس شهرداری اصفهان عمر بالای 10 سال دارند که درصدد جایگزین کردن آنها با اتوبوسهای جدید هستیم.
مرحله نخست خط یک قطار شهری اصفهان حد فاصل شهرک کوثر تا میدان شهدا اصفهان به طول 11 کیلومتر است و وزیر کشور پس از افتتاح این طرح به همراه شهروندان اصفهانی در ایستگاه کاوه سوار بر قطار شهری اصفهان شد و در ایستگاه جابر انصاری از آن خارج شد.
عملیات طرح خط یک قطار شهری اصفهان اواسط سال 80 به طول 20/2 کیلومتر از شهرک قدس در شمال تا پایانه مسافربری صفه در جنوب این شهر آغاز و با بهرهبرداری از مرحله نخست خط یک، تابوی قطار شهری اصفهان در سال جاری شکسته شد.
مهدی جمالینژاد شهردار اصفهان با اشاره به اینکه روند توسعه و تکمیل این طرح ادامه دارد، وعده داد: مردم اصفهان در سال 96 شاهد تکمیل و بهرهبرداری از خط یک قطار شهری این کلانشهر خواهند بود و در این سال مرحله سوم و آخر خط یک قطار شهری اصفهان از ایستگاه چهار راه تختی تا ایستگاه دفاع مقدس (صفه) به طول 9 کیلومتر به بهرهبرداری خواهد رسید.
در خط یک مترو اصفهان پنج رام واگن (هر رام شامل پنج واگن است) هر روز از ساعت هفت صبح به مدت سه ساعت اقدام به جابهجایی مسافر میکند و حرکت واگنها در این مسیر هر نیم ساعت یک بار انجام میشود و قرار است پس از دو ماه، ساعت کار آنها به مرور افزایش یافته و از ساعت 6 صبح تا 7 بعدازظهر استمرار یابد.
ورود 100 دستگاه اتوبوس
به ناوگان حمل و نقل اصفهان
یکصد دستگاه اتوبوس روز پنجشنبه با حضور فضلی وزیر کشور وارد ناوگان حمل و نقل درون شهری کلانشهر اصفهان شد.
به گزارش ایرنا، این اتوبوسها شامل 16 دستگاه اتوبوس ویژه مدارس، یک دستگاه اتوبوس ویژه بانوان برای خطوط بیآرتی (اتوبوس تندرو) و بقیه برای خطوط عادی اتوبوسرانی اصفهان در نظر گرفته شده است.
برای خرید هر یک از اتوبوسها چهار میلیارد ریال هزینه شده و ظرفیت هر یک از آنها 70 مسافر است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در مراسم آغاز به کار این اتوبوسها گفت: شهرداری اصفهان در مجموع 200 اتوبوس جدید خریداری کرده است که امروز یکصد دستگاه آن به بهرهبرداری رسید.
علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان برای خرید 300 دستگاه دیگر نیز برنامهریزی کرده است، گفت: 700 اتوبوس شهرداری اصفهان عمر بالای 10 سال دارند که درصدد جایگزین کردن آنها با اتوبوسهای جدید هستیم.