kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۷

دیدار اعضای شورای عالی فضای مجازی با مراجع عظام تقلید

اعضای شورای عالی فضای مجازی با حضور در شهر مقدس قم با مراجع عظام تقلید دیدار کردند.

تأکید آیت‌الله نوری همدانی بر حضور فعالانه
در عرصه مقابله با جنگ نرم
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله نوری همدانی در این دیدار عنوان کرد: بایستی خیلی مواظب باشیم و در مقابل آنها دو کار اساسی انجام دهیم؛ نخست اینکه دشمنان را به خوبی بشناسیم همچنان که قرآن در ترسیم چهره یهود بسیار زیبا عمل کرده است و دوم اینکه از نقشه‌ها و افکار آنها هم غافل نباشیم و بتوانیم در برابر شبهات آنها پاسخگو باشیم و با بصیرت برخورد کنیم چرا که هر قدر مردم ما با بصیرت‌تر و آگاه‌تر باشند بیشتر در خط اسلام قرار می‌گیرند و در برابر دشمن مجهزتر خواهند بود.
وی با تأکید بر اینکه ما الان در دوره جنگ نرم قرار داریم و فعلا جنگ سختی در کار نیست، بیان داشت: بر تمام مردم واجب و لازم است که از مسائل روز نظیر سیاست و مدیریت آگاه باشند چراکه دین اسلام فقط نماز و روزه و عبادات فردی نیست بلکه در روایات فراوانی در زمینه اقتصاد، سیاست و فرهنگ هم برنامه داده شده است.
آیت‌الله جوادی آملی: هر فضایی که جای اندیشه و عقل باشد فضای حقیقی است
آیت‌الله جوادی آملی نیز در دیدار اعضای شورای عالی فضای مجازی، با بیان اینکه در حقیقت فضای مجازی صحیح نیست و باید آن را فضای حقیقی نامید، اظهار داشت: هر فضایی که جای اندیشه و عقل باشد فضای حقیقی است.
وی خاطرنشان کرد: غربی‌ها در این فضا ممکن است بیشتر تولید کرده باشند اما بهتر تولید نکرده‌اند؛ زیرا تولیدات ما براساس زبان مشترک بشریت که عدالت، انصاف و غیرت است تولید می‌شود و این ویژگی را آنها ندارند.
استاد درس خارج حوزه با بیان اینکه ما باید در تولیدات فرهنگی‌مان از زبان مشترک بشریت که انصاف و غیرت است استفاده کنیم، گفت: غربی‌ها روی قبر 70 میلیون انسان ایستاده‌اند و از بس کشتند و قتل و غارت کردند به اینجا رسیدند و ما نباید راه آنها را دنبال کنیم.
این مرجع تقلید بیان داشت: همان‌گونه که معده ما غذای نامطلوب را پس می‌دهد جان و روح ما هم غذای ذهنی نامناسب را قبول نمی‌کند و به زودی خواهد فهمید که باید برای سعادت از زبان مشترک و فطرت انسان بهره برد.
مفسر قرآن کریم گفت: صدای دین برای انسان صدایی آشناست و اگر ما بتوانیم صدای دین را درست به مردم برسانیم جای هیچ نگرانی وجود ندارد و کسانی باید نگران باشند که کالای بدلی را می‌خواهند به جای کالای اصلی به مردم قالب کنند.
آیت‌الله مکارم شیرازی: نیازمند انقلاب در فضای مجازی هستیم
سرانه تولید محتوای دینی در فضای مجازی پایین است
همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله مکارم شیرازی در این دیدار، با اشاره به سرانه پایین تولیدات محتوای دینی و اسلامی در فضای مجازی، گفت: برای اسلامی کردن فضای مجازی نیازمند انقلاب در این عرصه‌ایم.
وی با بیان اینکه تولیدات پایین محتوای اسلامی در فضای مجازی، ما را تبدیل به مصرف‌کننده تولیدات غربی که خطوط قرمزی در این ارتباط ندارند کرده است، خاطرنشان کرد: برای خروج از این شرایط نیازمند انقلاب در فضای مجازی هستیم.
استاد درس خارج حوزه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و باندهای فساد را نتیجه محتوای نامناسب و استفاده ناصحیح از فناوری عنوان کرد و افزود: برای انقلاب در فضای مجازی نیازمند شهامت، اراده، تصمیم و برنامه هستیم.
آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این مسیر دشوار تکیه‌گاه مسئولان هستند خاطرنشان کرد: در راستای اصلاحات در فضای مجازی باید بدون ملاحظات آنچه مصلحت است انجام شود.
این مرجع تقلید با بیان اینکه غرب بیش از گزینه‌های نظامی به گزینه‌های فرهنگی دل بسته است، افزود: آنها تلاش می‌کنند تا از این طریق در کشور نفوذ کنند.