kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۱۱۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶

جانمایی احداث 450 چشمه سرویس بهداشتی در مهران

معاون عمرانی فرماندار مهران گفت: 450 چشمه سرویس بهداشتی برای رفاه حال زائران اربعین در این شهر جانمایی و احداث می‌شود.

حسین نظری توسعه سرویس‌های بهداشتی برای رفاه حال زائران را از برنامه‌های ستاد اربعین در مهران برشمرد و اظهار کرد: 180 چشمه سرویس بهداشتی اکنون در نقاط مختلف شهر و پایانه مرزی وجود دارد.
وی افزود: این تعداد با توجه به حجم زیاد زائران عبوری از این مرز بسیار ناچیز است که با تلاش تمامی ارگان‌ها 270 چشمه دیگر در نقاط مختلف شهر جانمایی شده و در حال احداث است که تا پیش از ایام اربعین آماده بهره‌برداری می‌شود.
نظری یکی از مشکلات حوزه اربعین در شهرستان مهران را متناسب نبودن فعالیت‌های صورت گرفته در ایران با آن سوی مرز دانست و تاکید کرد: دولت عراق باید تلاش کند با توجه به تسهیلاتی که ایران برای خروج زائران در نظر گرفته امکانات پایانه خود را گسترش دهد.
وی یادآور شد: توازن بخشی با کمک طرف مقابل در خصوص خروج زائران یکی دیگر از کارهایی است که باید به آن توجه شود چرا که حجم زیادی زائر از کشور خارج و طرف مقابل باید آمادگی پذیرش این تعداد را داشته باشد  که با افزایش تعداد کارکنان گذرنامه عراق این مشکل حل می‌شود.
نظری ادامه داد: اسکان زوار در ایام منتهی به اربعین و پس از بازگشت زائران یکی دیگر از مشکلات این شهر است چون تمام ظرفیت شهرستان از باشگاه‌های ورزشی گرفته تا مهمانسراها، مدارس و خانه‌های مردم تنها 20 هزار نفر است.
وی اضافه کرد: سازمان حج سال گذشته نسبت به ایجاد هتل و مسافرخانه در مهران متعهد شده بود که تاکنون اقدامی برای احداث آنها نکرده و بدون شک برای تخصیص اعتبارات به منظور ساخت هتل و مهمانسرا در مهران نیازمند تلاش و عزم مسئولان استان و کشور هستیم.