kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۱۰۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کریمی قدوسی با اشاره به اتفاقات قم:

دولت با مردم خودمان هم مهربان باشد

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس با اشاره به برخورد تند و زشت ماموران با منتقدین برجام در قم، از دولت خواست در برخورد با مردم و منتقدین نیز از زبان عاطفی استفاده کند.

روز گذشته جواد کریمی قدوسی، در صحن علنی مجلس و در تذکری شفاهی با یادآوری سخن رئیس جمهور در مراسم استقبال از پیکر قربانیان فاجعه اظهار داشت: رئیس جمهور گفت که ما در ابتدا با آل سعود با زبان عاطفی سخن گفته و سپس با زبان دیپلماسی صحبت کردیم که اگر موثر نباشد در ادامه با زبان اقتدار سخن خواهیم گفت و ما از رئیس جمهور تقاضا داریم در ادامه نسبت به منتقدان نیز با همین سبک و شیوه برخورد کنند.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: در مسجد اعظم قم مردم و خانواده‌های شهدا تحصنی آرام و ساکت داشتند اما دستور شورای امنیت کشور و استان نیروهای امنیتی وارد این مسجد که مرکز انقلاب اسلامی است شدند و زن و بچه مردم را روی زمین کشیده و از مسجد خارج کردند؛ از دولت تقاضا داریم با مردم نیز ابتداً با زبان عاطفی سخن گویند.
گفتنی است طلاب حوزه‌های علمیه قم پنجشنبه گذشته در اعتراض به سند برجام و برای افزایش دقت مجلس شورای اسلامی در تصویب این سند در مسجد اعظم در جوار حضرت معصومه (سلام الله علیها) دست به تحصن زدند و قرار بود تا یکشنبه ادامه یابد. براساس مشاهدات خبرنگار این پایگاه مأمورین نیروی انتظامی با برخورد با متحصنین آقا و خانم در این مسجد، آنان را بازداشت و براساس شنیده‌ها به مقر نیروی انتظامی در نزدیکی میدان هفتاد و دو تن بردند.گفته می‌شود که حدود ۴۰ نفر بازداشت شده اند.
قابل ذکر است حضور نیروهای امنیتی و انتظامی با ون و دستگیری افراد در مسجد اعظم قم و حرم حضرت معصومه(س) بی‌سابقه بوده است.
به گزارش خبرگزاری بسیج، همه دستگیرشدگان پس از اخذ تعهد در ساعت آخر شامگاه روز شنبه آزاد شدند. گفته می‌شود یکی از دستگیرشدگان به دلیل عدم امضای تعهد آزاد نشده است.