kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱

حوادث کوتاه از کشور

حادثه رانندگی با 3 کشته
اراک- ایرنا: معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی دیروز گفت: حوادث رانندگی درون و برون شهری این استان 3 کشته و 4 مجروح بر جای گذاشت.سرهنگ سید احمد خسروی افزود: این حوادث روز شنبه بر اثر وقوع 3 سانحه رانندگی در خمین،‌‌ اراک- شازند و ساوه رخ داد.
وی تاکید کرد: حادثه رانندگی خمین بر اثر برخورد یک دستگاه خودرو نیسان با عابر پیاده در خیابان احمدآباد این شهر به وقوع پیوست که بر اثر آن عابر پیاده به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی، علت این سانحه را بی توجهی راننده خودرو نیسان در هنگام حرکت با دنده عقب اعلام کرد.
خسروی یادآور شد: حادثه محور اراک- شازند در گردنه سیبک بر اثر برخورد 2 دستگاه خودرو پژو رخ داد که در این سانحه راننده یکی از خودروها در دم کشته شد و 3 سرنشین دیگر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: حادثه شهرستان ساوه نیز بر اثر برخورد یک دستگاه خودروی پیکان با یک دستگاه موتور سیکلت در بلوار سید جمال الدین این شهرستان به وقوع پیوست.
خسروی گفت: بر اثر این حادثه ترک نشین موتور سیکلت جان خود را از دست داد و راکب موتور سیکلت نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شد.وی اظهار کرد: علت این حادثه توسط کارشناسان امر در دست پیگیری است.
کشف پوشاک قاچاق
سرویس شهرستان‌ها: جانشین فرمانده انتظامی یزد گفت: ماموران ایستگاه بازرسی شهید مدنی این استان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی «اسکانیا» کانتینردار که از «بندرعباس» عازم تهران بود مشکوک شده و خودرو را برای بازرسی به پارکینگ ایستگاه، منتقل کردند.
سرهنگ احمدی افزود: ماموران در بازرسی از کانتینر این تریلی، 14 تن انواع پوشاک خارجی قاچاق فاقد مجوز گمرکی کشف و در این راستا 2 متهم را نیز دستگیر کردند.احمدی ارزش برآورد شده این محموله بزرگ پوشاک قاچاق را بیش از 8 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: محموله کشف شده به گمرک استان یزد تحویل داده شد.
سانحه رانندگی در محور یاسوج- اصفهان
یاسوج- ایرنا: رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری اسکانیا و یک دستگاه خودرو سواری پراید در جاده ارتباطی یاسوج- اصفهان 3 کشته و 2 زخمی برجای گذاشت.
سرهنگ منوچهر سیاهپور افزود: این سانحه رانندگی ساعت 11 و 30 دقیقه صبح شنبه در کیلومتر 68 جاده ارتباطی یاسوج- اصفهان رخ داد.
وی اعلام کرد: علت حادثه رانندگی تجاوز به چپ از سوی راننده خودرو سواری پراید بوده است.سیاهپور ادامه داد: این اتوبوس مسافربری اسکانیا از یاسوج به سمت اصفهان در حال تردد بود و خودرو سواری پراید نیز از اصفهان به سمت یاسوج حرکت می‌کرد.
کشف اشیای مسروقه موزه قرآن و کتاب تبریز
تبریز- ایرنا: فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و 500 قطعه تاریخی به سرقت رفته از موزه قرآن و کتابت تبریز توسط نیروی انتظامی استان کشف و ضبط شده است.سرتیپ دوم محسن حسن خانی روز یک‌شنبه با اشاره به سرقت این اشیای نفیس و گرانبها در سال 92 افزود: قسمتی از اشیای مسروقه در همان سال کشف و برای پیگیری باقیمانده اقلام مسروقه کارهای اطلاعاتی لازم انجام گرفت.
وی ادامه داد: با برنامه مدون و هماهنگی با دیگر استان‌ها، سرانجام بعد از دو سال باند بزرگ سرقت اقلام عتیقه شناسایی و کلیه افراد مرتبط در شهرهای تبریز و تهران دستگیر شدند.
حسن‌خانی گفت: این اشیا شامل انواع مسکوکات دوران هخامنشی، ساسانی و اشکانی، قرآن نفیس سده اول اسلام به خط کوفی و بر روی چرم، ده‌ها قبضه شمشیر، سرنیزه و خنجر، ده‌ها جلد قرآن خطی نفیس در ابعاد مختلف و تعدادی گردن آویز طلا، انوع آبگینه و بشقاب سفالی، مدال‌های افتخار و گردنبندهای زینتی است.
وی تاکید کرد: ارزش دقیق اشیا کشف شده توسط کارشناسان در حال بررسی است و شواهد اولیه نشان از ارزش میلیاردی دارند.
دستگیری 6 سوداگر مرگ
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کشنده دانگ فنگ مشکوک و آن را متوقف کردند.سرهنگ شهریاری افزود: ماموران در بازرسی از خودرو 79 کیلو و 800 گرم موادمخدر از نوع حشیش کشف کردند.
وی خاطرنشان کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان‌های نجف‌آباد و نائین نیز با اشرافیت و تخصص بالای خود در دو عملیات جداگانه، 128 کیلو و 345 گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف کردند.
شهریاری، ادامه داد: در مجموع در این چند عملیات 4 دستگاه خودرو سبک و سنگین توقیف، 6 سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
برخورد خونین 2 خودرو
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی پاسگاه کهورستان «خمیر» برابر اعلام مرکز پیام 110 مبنی بر حادثه رانندگی در سطح حوزه استحفاظی به محل اعزام شده و مشاهده کردند که یک دستگاه زانتیا و یک دستگاه ایسوزو با هم برخورد کرده‌‌اند.
سرتیپ ملکی افزود: در این سانحه، راننده زانتیا پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد و ماموران در بازرسی از خودرو، 246 کیلو و 140 گرم تریاک کشف کردند.ملکی اذعان داشت: با تلاش ماموران اداره عملیات ویژه مواد مخدر استان در بازرسی از یک دستگاه تریلر در شهرستان «بندرعباس» 153 کیلو و 800 گرم حشیش کشف و پنج متهم در این زمینه دستگیر شدند.
وی ادامه داد: همچنین طی عملیاتی دیگر ماموران انتظامی شهرستان «بندر لنگه» با تعقیب و گریز 2 دستگاه موتور سیکلت در حوالی روستای سایه خوش، 111 کیلو و 400 گرم تریاک کشف کردند.
سرقت کابل برق مدرسه
قشم - خبرنگار کیهان: سارقان کابل اصلی برق مدرسه پسرانه‌ای در روستای تولای قشم را به سرقت برده و سبب تعطیلی این مدرسه شدند. این سرقت زمانی رخ داد که برق روستا قطع شده بود و سارقان با سوءاستفاده از این فرصت حدود 20 متر کابل انتقال برق به مدرسه را به سرقت بردند. ماموران نیروی انتظامی جزیره قشم شناسایی سارقان را در دستور کار خود قرار دادند.
کشف 4 تن گوشت فاسد
سمنان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان سمنان از کشف محصولات گوشتی و دامی فاسد در شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: این محموله یک میلیاردی در آستانه ورود به بازار بود.
سرهنگ روح‌الامین قاسمی افزود: در بازدید از این سردخانه بیش از چهار تن گوشت قرمز و فرآورده‌های مختلف گوشتی و دامی کشف شد.
برداشت غیرمجاز از حساب اینترنتی
اصفهان - خبرنگار کیهان: رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب وی مبلغ 16 میلیون ریال به صورت اینترنتی سرقت شده موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ مرتضوی افزود: پس از بررسی‌های فنی و تخصصی در فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس مشخص شد سارق با مبلغ سرقتی اقدام به خرید ساعت مچی از سایتی اینترنتی نموده است. لذا پس از انجام تحقیقات کامل متهم شناسایی و دستگیر شد.
وی ادامه داد: متهم که تحت عنوان پیک موتوری فعالیت داشته پس از جلب اعتماد مشتری، کارت بانکی وی را جهت انجام امور بانکی تحویل گرفته و با سوءاستفاده از این اعتماد،  اطلاعات حساب بانکی او را یادداشت و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت از حساب کرده است.