kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶

مردم مالزی با شعار مرگ بر آمریکا تصاویر نتانیاهو را لگدمال کردند

مردم مالزی با تجمع مقابل سفارت آمریکا در «کوالالامپور»، خشم خود را نسبت به حمایت این کشور از سیاست‌های رژیم صهیونیستی و حملات شهرک‌نشینان به مسجد الاقصی نشان دادند و تصاویر نتانیاهو را لگد مال کردند.

در این تجمع که مسلمانان مالزی، فلسطینیان و مسلمانان دیگر کشور‌ها و همچنین فعالان بیش از ۴۰ تشکل غیردولتی حضور داشتند، تصاویری از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کودک‌کش رژیم صهیونیستی زیر پای معترضان لگدمال و به آتش کشیده شد.
 معترضان در این تجمع مسالمت آمیز که نام آن را «روز خشم» نهاده بودند همچنین سیاست‌های آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند. نیروهای امنیتی مالزی و پلیس این کشور اما مسیر معترضان را حدود پانصد متر پیش از رسیدن به سفارت آمریکا بسته بودند.
شورای جوانان مالزی، اتحاد دانشجویان مالایی مالزی، اقصی شریف، بنیاد القدس، الاکرام و سازمان فرهنگی فلسطین در مالزی از جمله تشکل‌هایی بودند که در این تجمع حضور داشتند.
نظامیان صهیونیست طی چند روز گذشته ضمن همراهی با شهرک‌نشینان صهیونیست در هتک حریم مسجدالاقصی، مانع ورود نمازگزاران فلسطینی به این مکان مقدس شده‌اند. افزایش حملات نظامیان صهیونیست، حضور شهرک نشینان افراطی در مسجدالاقصی و نیز تشدید محدودیت دسترسی فلسطینیان به این مکان مقدس هشدار صاحب نظران جهان اسلام را درباره تحقق توطئه تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی به همراه داشته است.