kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴
با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز برگزار شد

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز با شرکت 850 ناشر داخلی و 76 ناشر خارجی و با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین گشایش این نمایشگاه اظهار کرد: در کنار این نمایشگاه سومین نمایشگاه قرآن، ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس و سومین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال نیز برگزار شده است.
علی‌اکبر صفی‌پور با بیان اینکه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا امسال بیش از یک میلیون نفر بازدیدکننده از این نمایشگاه وجود داشته باشد، ادامه داد: در همین راستا برنامه‌های ویژه‌ای با حضور نمایندگان فرهنگ و هنر در خصوص احیای دریاچه ارومیه نیز خواهیم داشت.
وی گفت: بیش از 10 میلیارد ریال بن کتاب با 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شده و همچنین یارانه ویژه‌ای برای کتاب دفاع مقدس تخصیص داده‌ایم.
وی گفت: نمایشگاه کتاب تبریز بعد از نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین نمایشگاه فرهنگی کشور است، حدود 850 ناشر داخلی و 76 ناشر خارجی و 85 ناشر دفاع مقدس در این دوره از نمایشگاه کتاب شرکت کرده‌اند.
همچنین در ششمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در قالب نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز نیز 85 ناشر شرکت کرده‌اند.
اجرای نمایش «سونسوزا قدرسوسوزلیک» (تشنگی بی‌پایان) با موضوع خشک شدن دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های جنبی آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در محل مجتمع نمایشگاه بین‌المللی تبریز بود که با استقبال گسترده حاضران مواجه شد.