kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۰۷۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۴

کوتاه از شهرستان ها

گازرسانی به 290 روستا
اردبیل- خبرنگارکیهان: مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در مراسم افتتاح گازرسانی به روستای آلوچه گفت: از 1695 روستای استان تعداد 618 روستا تحت پوشش گازرسانی قرار دارند و درحال حاضر عملیات اجرائی گازرسانی به 290 روستا نیز در دست اجراء است.
فیروز خدائی افزود: در صورت بهره‌برداری از طرح‌های در دست اقدام سرانه برخورداری روستائیان از نعمت گاز به 84 درصد خواهد رسید. وی گفت: براساس برنامه پیش‌بینی شده تلاش بر این است که همه روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سال 96 از نعمت گاز بهره‌مند شدند.
اعزام راهیان نور به مناطق جنگی
اراک- خبرنگار کیهان: معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: 14 هزار دانش‌آموز دختر و پسر در قالب طرح راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق جنگی جنوب اعزام می‌شوند.
سرهنگ محسن گلشن‌زاده افزود: پارسال 10 هزار دانش‌آموز دختر و پسر از استان مرکزی در قالب طرح راهیان نور به مناطق جنگی جنوب کشور اعزام شدند که امسال برای اعزام 14 هزار نفر برنامه‌ریزی شده است.
تجهیز  بیمارستان
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: مجهزترین مرکز آنژیوگرافی و جراحی قلب باز منطقه‌ای کشور در بیمارستان فوق تخصصی ولی‌عصر(عج) قائم‌شهر تکمیل و تجهیز و آماده بهره‌برداری شد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران گفت: این مرکز تخصصی دارای بخش‌های مختلف جراحی قلب باز و آنژیوگرافی با چهار اطاق عمل مجهز به امکانات و تجهیزات پیشرفته پزشکی و تخت‌های ویژه پست کت و پست آی‌سی‌یو است که با بهره‌برداری  آن بیش از چهار میلیون بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی در گیلان و مازندران، گلستان و سمنان از خدمات درمانی آن برخوردار می‌شوند.
محمد خورشیدی به روز بودن تجهیزات و امکانات پزشکی و انجام عمل آنژیو از مغز را از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد این مرکز منطقه‌ای جراحی قلب باز و آنژیوگرافی دانست و گفت: با بهره‌برداری از این بیمارستان چرخه خدمات درمانی در بیمارستان مادر و فوق‌تخصصی ولی‌عصر(عج) قائم‌شهر کامل خواهدشد. مدیر درمان تأمین اجتماعی مازندران هزینه اجرای این پروژه را بالغ بر 25 میلیارد تومان اعلام کرد.
بهره‌برداری از یادمان شهداء
چناران- خبرنگار کیهان: طی مراسمی یادمان شهدای شهر جدید گلبهار با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و مسئولان خراسان شمالی در محوطه پارک 4 هکتاری ورودی این شهر افتتاح شد. افزون بر 14 میلیارد ریال برای احداث این یادمان هزینه شده است.
نصب دستگاه‌های پیشرفته پزشکی
قزوین- خبرنگار کیهان: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بخش‌های قلب و چشم مرکز آموزشی و درمانی بوعلی در قزوین به دستگاه‌های پیشرفته فیکو و اکوکاردیوگرافی مجهز شد.
مسعود رضایی‌رضایی اظهار داشت: اکو کاردیوگرافی یکی از روش‌های غیرتهاجمی برای یافتن تصویر متحرک از قلب و یا ساختارهای قلبی است و این دستگاه برای تشخیص و درمان بیماری به پزشک و کادر درمانی کمک می‌کند. وی ادامه داد: دستگاه فیکو نیز در جراحی‌های چشم به ویژه جراحی (آب مروارید) استفاده می‌شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: برای تهیه این دستگاه‌ها بالغ بر یک میلیارد و 710 میلیون ریال هزینه شده است.
بهره‌برداری از دو پروژه آبرسانی
قائم‌شهر- خبرنگار کیهان: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس دو پروژه آبرسانی روستایی «افراکتی- مهدی‌آباد» و «میکلا» در شهرستان قائم‌شهر با صرف اعتباری بالغ بر 2764 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید. مدیر امور آب و فاضلاب روستایی قائمشهر در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها گفت: برای بهره‌برداری از این دو پروژه حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق، احداث مخزن زمینی به حجم 300 مترمکعب، خرید یک دستگاه دیزل ژنراتور و... اجرا شد.
مصطفی زمانی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها یک هزار و 79 خانوار 5 روستای بالاافراکتی- پایین افراکتی- پاشاکلا افراکتی- مهدی‌آباد و میکلا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شدند.