kayhan.ir

کد خبر: ۵۷۰۳۵
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۵
سخنگوی کمیسیون ویژه:

برجام سند ایده‌آلی نیست

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن گزارش این کمیسیون در جلسه دیروز کمیسیون خبر داد و گفت: گزارش نهایی این کمیسیون در 20 صفحه تهیه شده است.

به گزارش تسنیم، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام از نهایی شدن گزارش این کمیسیون درباره ابعاد و پیامدهای برجام خبر داد و گفت: این گزارش یکشنبه در صحن علنی خانه ملت قرائت می‌شود.
سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام تصریح کرد: گزارش این کمیسیون به ابعاد و پیامدهای اجرای جمع‌بندی مذاکرات وین برای کشور در تمامی سطوح دلالت دارد و دیدگاه‌ها و نقطه‌‌نظرات اعضای فعلی و سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، رئیس مجلس، کارشناسان و حقوقدانان و نیز کمیته‌‌های پنج‌گانه کمیسیون مدنظر قرار گرفته است.
نقوی‌حسینی در پایان خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون ویژه برجام یکشنبه در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.
طرح دو فوریتی برای جلوگیری از ضعف هاست
اظهارات نقوی حسینی در حالی است که منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با مهر ارائه گزارش برجام در جلسه علنی یکشنبه را بعید دانست و اظهار داشت: گزارش برجام پیچیده و سنگین است و نیازمند دقت فراوان است چون به عنوان سند تلقی خواهد شد و به آن استناد می‌شود.
نماینده مردم اردبیل در مجلس اظهار کرد: تنظیم مقدمه گزارش به پایان رسیده ورود مختصری نیز به محتوا داشته‌ایم که باید بخش‌های فنی، امنیتی، دفاعی، فرهنگی و سیاسی در بحث محتوا بررسی شود.
نایب رئیس کمیسیون برجام افزود: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا گزارش نهایی شده و یکشنبه در صحن قرائت شود در غیر این صورت، روز دوشنبه یا سه‌شنبه قرائت این گزارش در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت.
وی در خصوص طرح دو فوریتی تعیین چارچوب‌های اجرای برجام گفت: پیش نویس این طرح آماده شده و در دو روز تعطیل آخر هفته کمیته مشترک دو فراکسیون اصولگرای مجلس بر روی این طرح کار کردند و اصلاحات مورد نظر انجام شده است.
وی در خصوص علل بررسی طرح دو فوریتی در مجلس گفت: برجام یک سند ایده‌آل برای ما نیست، لغزشگاه‌هایی دارد و طرح دو فوریتی تلاش می‌کند جلوی این لغزشگاه‌ها و ضعف‌ها را بگیرد و مانع از نفوذ سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شود.
حقیقت پور تصریح کرد: طرح دو فوریتی دولت را ملزم می‌کند که برخی ملاحظات و تدابیر را برای اجرای برجام بیندیشد تا اجرای این سند کمترین هزینه را برای کشور داشته باشد.
در اینکه برجام اقتدار و پیشرفت ملت را نشانه رفته شکی نیست
ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان و عضو کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی به تحلیل خود پیرامون توافق هسته‌ای پرداخته و اظهار داشته که تصویب برجام که با پیشنهاد ایران به تصویب شورای امنیت رسیده است نه اینکه موجب پایبندی آمریکا به نقض تعهدات نشده است بلکه موجب شد که پرونده ایران به مدت 10 سال در شورای امنیت مفتوح بماند و با گزارش منظم و مستمر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بطور فعال در دستور کار شورای امنیت قرار گیرد.
وی همچنین تصریح کرده که در اینکه برجام اقتدار و پیشرفت ملت ایران را نشانه رفته است و راه نفوذ دشمن را مستند به متون آن هموار کرده است هیچ شک و تردیدی وجود ندارد.