مدیرعامل راهآهن:
هیچ شرکتی حق داشتن شبکه جداگانه فروش بلیت قطار را ندارد
مدیرعامل راهآهن تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد هیچ شرکتی برای خودش شبکه جداگانه فروش بلیت و خارج از کنترل و نظارت راهآهن کشور راهاندازی کند.
مدیرعامل راهآهن تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد هیچ شرکتی برای خودش شبکه جداگانه فروش بلیت و خارج از کنترل و نظارت راهآهن کشور راهاندازی کند.
محسن پورسیدآقایی در حاشیه دومین همایش و نمایشگاه توسعه حملونقل چند وجهی وابسته در شبکه تجارت بینالمللی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نرمافزار و سیستم شرکت رجاء سالهاست که در این حوزه فعالیت کرده و امتحان خود راپس داده بنابراین این شرکت را به عنوان پیمانکار خود انتخاب کردیم اما موضوع مهم این است که فروش بلیت قطار توسط شرکت رجاء صورت نمیگیرد.
وی ادامه داد: این تفکر اشتباه بود و شاید عدهای عمدا به این موضوع دامن میزنند چون رجاء شبکه فروش بلیت را در اختیار راهآهن قرار داده و به دلیل این که این شبکه قدرت اینترنتی و آژانسی خیلی خوبی دارد و سالهاست که در این زمینه تجربه دارد آن را انتخاب کردیم تا زمانی که نرمافزار جامعتر و کاملتری را راهآهن تنظیم و اجرایی کند.مدیرعامل راهآهن با اشاره به سیستم آیتی راهآهن گفت: این سیستم در حال حاضر کارایی ندارد چون بحث فروش اینترنت از ابتدا در آن دیده نشده؛ بنابراین بحث فروش اینترنتی نداشت در صورتی که تاکید اصلی ما بر بحث شبکه فروش اینترنتی و توسعه آن است که مردم بتوانند با تسهیلات بیشتری بحث خرید بلیت خود را از طریق اینترنت انجام دهند.
پورسید آقایی ادامه داد: با توجه به این موضوع ما نمیتوانستیم آن شبکه را به عنوان یک سیستم جامع پایهریزی کنیم؛ بنابراین به طور موقت و برای این چند ماه که بتوانیم فروش بلیت عید را به صورت متمرکز از طریق اینترنت و آژانس به صورت مشترک انجام دهیم سیستم رجاء را انتخاب کردیم ولی به موازات آن راهآهن به دنبال تهیه سیستم جامع و کاملتری است.معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تعدد زیاد سیستمهای فروش بلیت اجازه نظارت را از ما میگیرد و در ایام پیک باعث میشود نظارت ما کاهش یابد، بنابراین، این کار باید اجرایی میشد.
محسن پورسیدآقایی در حاشیه دومین همایش و نمایشگاه توسعه حملونقل چند وجهی وابسته در شبکه تجارت بینالمللی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نرمافزار و سیستم شرکت رجاء سالهاست که در این حوزه فعالیت کرده و امتحان خود راپس داده بنابراین این شرکت را به عنوان پیمانکار خود انتخاب کردیم اما موضوع مهم این است که فروش بلیت قطار توسط شرکت رجاء صورت نمیگیرد.
وی ادامه داد: این تفکر اشتباه بود و شاید عدهای عمدا به این موضوع دامن میزنند چون رجاء شبکه فروش بلیت را در اختیار راهآهن قرار داده و به دلیل این که این شبکه قدرت اینترنتی و آژانسی خیلی خوبی دارد و سالهاست که در این زمینه تجربه دارد آن را انتخاب کردیم تا زمانی که نرمافزار جامعتر و کاملتری را راهآهن تنظیم و اجرایی کند.مدیرعامل راهآهن با اشاره به سیستم آیتی راهآهن گفت: این سیستم در حال حاضر کارایی ندارد چون بحث فروش اینترنت از ابتدا در آن دیده نشده؛ بنابراین بحث فروش اینترنتی نداشت در صورتی که تاکید اصلی ما بر بحث شبکه فروش اینترنتی و توسعه آن است که مردم بتوانند با تسهیلات بیشتری بحث خرید بلیت خود را از طریق اینترنت انجام دهند.
پورسید آقایی ادامه داد: با توجه به این موضوع ما نمیتوانستیم آن شبکه را به عنوان یک سیستم جامع پایهریزی کنیم؛ بنابراین به طور موقت و برای این چند ماه که بتوانیم فروش بلیت عید را به صورت متمرکز از طریق اینترنت و آژانس به صورت مشترک انجام دهیم سیستم رجاء را انتخاب کردیم ولی به موازات آن راهآهن به دنبال تهیه سیستم جامع و کاملتری است.معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: تعدد زیاد سیستمهای فروش بلیت اجازه نظارت را از ما میگیرد و در ایام پیک باعث میشود نظارت ما کاهش یابد، بنابراین، این کار باید اجرایی میشد.