kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷

ژنرال السیسی: کشورهای عربی از صلح مصر و اسرائیل الگو بگیرند!

رئیس‌جمهور مصر در گفت‌وگوی تفصیلی با یک خبرگزاری آمریکایی گفت: «توافق صلح بین مصر و اسرائیل باید شامل کشورهای عربی بیشتری شود.»

«عبدالفتاح السیسی» فرمانده سابق ارتش مصر که در سال 2014 با کنار زدن «محمد مرسی» و به دنبال آن برگزاری انتخابات، سکاندار ریاست جمهوری شده، ‌در مصاحبه‌ای در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل نظرات خود را درباره موضوعات داخلی و خارجی مطرح کرد. به گزارش تسنیم، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتد‌پرس با بیان اینکه تلاش‌ها برای حل مسئله فلسطین باید دوباره احیا شود، افزود: «توافق صلح بین اسرائیل و مصر باید شامل کشورهای عربی بیشتری شود.» وی با اشاره به حل مسئله فلسطین گفت: «چهره منطقه تغییر خواهد کرد و اوضاع بسیار بهبود خواهد یافت، من خوشبین هستم و می‌گویم که فرصت‌های زیادی وجود دارد.» این سخنان «السیسی» نشان‌دهنده این امر است که ارزیابی دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در مورد وی کاملا درست بوده است.
همزمان با به قدرت رسیدن «السیسی»، دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل، وی را «گنج استراتژیک خود» خواندند. سخنان «السیسی» در حالی است که سربازان رژیم صهیونیستی در دو هفته اخیر با حملات شدید به مسجد الاقصی حرمت این مکان مقدس مسلمانان را شکستند. رئیس جمهور مصر در بخش دیگری از این گفت‌وگو افزود، سوریه نباید بعد از جنگ تجزیه شود. او در پایان نیز  با بیان آنکه اخوان‌المسلمین برای مردم مصر تداعی‌کننده «خاطره و احساس خیلی بدی» است، افزود: «مصری‌ها قادر به بخشیدن و فراموش کردن» اخوانی‌ها نیستند. در همین حال تعدادی از مصری‌های حامی اخوان‌المسلمین با تجمع در مقابل محل اقامت رئیس‌جمهور این کشور در نیویورک خواهان محاکمه وی و بازگشت «محمد مرسی» به قدرت شدند. تظاهرکنندگان بر ادامه جنبش انقلابی خود تا زمان سرنگونی «کودتا» تاکید کردند و شعارهایی را علیه اقدامات مقامات مصری به خاطر سرکوب آزادی‌ها سر دادند.