kayhan.ir

کد خبر: ۵۶۲۷۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    وقوع زمین‌لرزه در دهلران
ایلام- خبرگزاری صدا و سیما: زلزله‌ای به بزرگی 4 و 9 دهم ریشتر شهرستان دهلران از توابع استان ایلام را به لرزه درآورد.
مؤسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زلزله را ساعت 9 و 40 دقیقه صبح دیروز اعلام کرد.این زمین‌لرزه در عمق 18 کیلومتری زمین و در 34 کیلومتری پهله زرین‌آباد شهرستان دهلران رخ داد.
کرمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام اعلام کرد: تاکنون خسارتی از این زمین‌لرزه گزارش نشده است.
قاتل حادثه گرامجان چالوس دستگیر شد
ساری- خبرنگار کیهان: سرهنگ علیرضا قدیمی فرمانده انتظامی چالوس گفت: در پی قتل فردی به هویت «م-پ» در محله گرامجان چالوس کارهای تحقیقاتی پلیس در این زمینه آغاز شد.
سرهنگ علیرضا قدیمی با بیان اینکه پس از تحقیقات اولیه از محل وقوع جرم، و با توجه به اطلاعات به دست آمده برادر مقتول به عنوان قاتل شناسایی و دستگیر شد.وی درباره انگیزه قتل تصریح کرد: انگیزه خاصی در میان نبوده و قاتل به مواد مخدر شیشه اعتیاد داشت و از اختلالات روانی نیز رنج می‌برد.
فرد متهم به قتل برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.
سقوط سنگ در جاده قربانی گرفت
تبریز- فارس: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی گفت: عصر روز چهارشنبه در اثر سقوط سنگ از بالای کوه در 22 کیلومتری جاده اهر- مشکین‌شهر بر روی خودروی سمند یک زن 61 ساله از سرنشینان این خودرو جان خود را از دست داد.
حسینقلی‌زاده افزود: در حادثه دیگری در اثر واژگونی نیسان در 5 کیلومتری جاده ملکان- بناب مرد 35 ساله مصدوم و دست وی قطع شد که با اعزام اورژانس هوایی، وی برای معالجه به بیمارستان تبریز انتقال یافت.
سانحه مرگبار رانندگی
مشهد- ایرنا: مدیر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی مشهد روز پنجشنبه از وقوع تصادف در مشهد و کشته شدن 2 نفرخبر داد.
حسین خاکپور افزود: در این حادثه که در شهرک ابوذر مشهد رخ داد، یک دستگاه خودرو پراید و یک دستگاه کامیونت به علت نامعلومی با هم برخورد کردند.وی با بیان اینکه راننده خودرو پراید بر اثر این برخورد به بیرون پرتاب شد و در دم جان باخت، تصریح کرد: 4 سرنشین دیگر پراید نیز در میان آهن پاره‌ها محبوس شدند.خاکپور با اشاره به رهاسازی محبوسین از میان آهن‌پاره‌های خودرو ادامه داد: یکی از سرنشینان در اثر شدت جراحت در دم جان باخت و 3 سرنشین دیگر به بیمارستان منتقل شدند.
اسیدپاشی 4 نفر را مصدوم کرد
نهاوند- ایرنا: فرمانده انتظامی نهاوند شامگاه چهاشنبه گفت: یک معتاد در منطقه گل زرد نهاوند به روی پدر و 3 مأمور انتظامی اسید پاشید.
محسن اقبالیان افزود: پدر خانواده پس از دریافت حکم جلب فرزند معتاد خود، همراه سه مأمور انتظامی برای سپردن وی به دست قانون راهی خانه شد که مجرم پس از مشاهده مأموران به پشت بام خانه فرار کرده و از آنجا بر روی پدر و مأموران انتظامی اسید پاشید.
وی ادامه داد: هر 4 مجروح به بیمارستان این شهرستان منتقل شدند ولی به علت وخامت وضعیت یکی از مأموران، او برای ادامه درمان به بیمارستان بعثت شهر همدان انتقال یافت.اقبالیان تأکید کرد: اسید پاش معتاد از محل جرم متواری شده است و تلاش پلیس برای دستگیری وی ادامه دارد.
کشف 1300 کیلو تریاک در هرمزگان
سرویس شهرستانها: جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان گفت: مأموران انتظامی پاسگاه سرنی شهرستان «میناب»، حین کنترل محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه تراکتور دارای یدک‌کش مشکوک شده و در بازرسی از آن، یک تن و 67 کیلوگرم تریاک، که به طرز ماهرانه‌ای جاساز شده بود کشف و 2 سوداگر مرگ را در این ارتباط دستگیر کردند.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «میرشمسی» افزود: در عملیاتی دیگر مأموران انتظامی پاسگاه توکهور شهرستان «میناب»، در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان، 91 کیلوگرم تریاک کشف و 2 متهم را در این راستا دستگیر کردند.وی خاطرنشان کرد: مأموران انتظامی پاسگاه گوربند شهرستان میناب حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه پژو 405 مشکوک و در بازرسی از آن، 65 کیلوگرم تریاک کشف و یک متهم را در این ارتباط دستگیر کردند.
توقیف 281 کیلو مواد افیونی در خاش
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان خاش گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه گروهی از قاچاقچیان مسلح به سرکردگی یکی از قاچاقچیان معروف و با استفاده از خودروهای تیزرو در شهرستان خاش اقدام به حمل و جابجایی مواد مخدر می‌کنند بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر  این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ اربابی افزود: مأموران با تلاش گسترده و تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه و محل جابجایی مواد افیونی شدند که دو تیم از پلیس مبارزه با مواد مخدر خاش به همراه تعدادی از اکیپهای پلیس به محل جابجایی مواد اعزام شدند و با هماهنگی مقام قضائی محل را مورد بازرسی قرار دادند.
وی ادامه داد: مأموران در بازرسی از محل 28 بسته تریاک به وزن 281 کیلو و 550 گرم کشف و در این راستا نیز یک قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.
جریمه 380 میلیونی بازرگان نوشهری
ساری- خبرنگار کیهان: در پی گزارش اداره کل گمرکات استان (نوشهر) مبنی برعرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق مقدار 70 هزار و 140 کیلوگرم جو دامی از سوی یک شرکت بازرگانی نوشهر پرونده‌ای تشکیل، و پس از طی مراحل قانونی و اداری برای بررسی به تعزیرات حکومتی نوشهر ارسال شد.
رئیس شعبه قاچاق تعزیرات حکومتی نوشهر پس از احضار متصدی این واحد و اخذ دفاعیات وی و عدم ارائه اسناد مثبته گمرکی و بررسی و مداقه در نظریه کارشناسی و استعلام از اداره کل گمرک و در نهایت با اقناع کامل وجدان، تخلف منتسبه را محرز و مسلم تشخیص داده و این بازرگان متخلف را به 380 میلیون و 520 هزار و 690 ریال جزای نقدی و ضبط کالای مکشوفه (جو دامی) به نفع دولت محکوم کرد.
رانندگی با مدارک جعلی
یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان خاتم گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان خاتم در مسیر «چاهک- هرات» به یک دستگاه «بنزتک» که از فارس عازم تهران بود مشکوک شده و خودرو را برای بررسی مدارک، متوقف کردند.سرهنگ علیرضا صالحی افزود: با بررسی مدارک راننده کامیون، مشخص شد وی با گواهینامه و کارت سلامت جعلی در حال رانندگی و تردد است.
متهم به همراه پرونده قضایی به دادسرا معرفی شد.
مسمومیت 31 نفر در تالار عروسی
تبریز- فارس: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجان شرقی گفت: به دنبال گزارش یک مورد مسمومیت دسته‌جمعی در یکی از تالارهای عروسی شهر تبریز، 10 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.حسینقلی‌زاده با بیان اینکه 31 زن در این تالار مسموم شدند، افزود: مسموم شدگان به بیمارستان‌های امام رضا، سینا، ارتش، الغدیر و محلاتی تبریز منتقل شده‌اند و 10 تن نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.
وی ادامه داد: احتمال دارد نشت مونوکسید کربن از موتورخانه تالار، عامل این مسمومیت باشد.
جمع‌آوری 15 تن مواد فاسد
فارسان- خبرنگار کیهان: مدیر کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از جمع‌آوری 15 تن مواد دامی فاسد در این استان خبر داد.
عبدالمحمد نجاتی در سفر به شهرستان فارسان اعلام کرد: این مواد غذایی بعد از جمع‌آوری به پودر گوشتی و پودر مایع تبدیل شد.